DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: E-vide

Smiltenē uzņēmēji iepazīst digitālās pārdošanas iespējas un rīkus biznesa izaugsmei

Publicitātes foto.

Piektdien, 14. novembrī Smiltenē, telpās “TEpat”, norisinājās informatīvs pasākums “Digitālā pārdošana: iespējas un rīki uzņēmējiem”, ko organizēja Eiropas Digitālās inovācijas centra (EDIC) Vidzemes kontaktpunkts. Tajā pulcējās mazo un vidējo uzņēmumu pārstāvji, lai uzzinātu, kā digitālie risinājumi, mākslīgais intelekts, kvalitatīva tīmekļa vietne un mūsdienīgs digitālais mārketings var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus un attīstīt biznesu neatkarīgi no nozares vai uzņēmuma lieluma. Pasākuma dalībnieki vienojās, ka digitālā vide vairs nav tikai izvēle – tā ir būtiska daļa no uzņēmuma konkurētspējas, īpaši reģionos, kur digitalizācija paver iespējas strādāt daudz plašākā tirgū.

Dienas pirmo daļu atklāja Eduards Aksjoņenko (RIGADIMD.LV), pievēršoties tam, kā uzņēmējiem orientēties straujajā pārmaiņu laikmetā, ko raksturo VUCA (volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) - mainīgums, nenoteiktība, sarežģītība un divdomīgums. Viņš uzsvēra, ka vairs nevis “lielie apēd mazos, bet ātrie apēd lēnos”, un tieši digitālie risinājumi ļauj uzņēmumiem reaģēt ātrāk un pielāgoties tirgus situācijai. Aksjoņenko skaidroja atšķirību starp e-komerciju un e-biznesu, uzsverot, ka digitālā vide nav tikai pārdošana internetā: E-bizness ietver visu uzņēmuma iekšējo un ārējo procesu digitalizāciju - piegādes ķēdes, CRM, datu apriti, komunikāciju. Tikai tad e-komercija var būt patiesi efektīva. Viņš arī uzsvēra trīs būtiskus iemeslus, kāpēc uzņēmumiem ir vērts izskatīt e-biznesa iespējas: mākslīgais intelekts neaizvietos cilvēkus, to izdarīs tie, kuri prot to izmantot; digitalizācija mūsdienās ir pieejama ikvienam, pateicoties atbalsta programmām un intuitīviem rīkiem; e-komercijas uzsākšanai nav nepieciešamas programmēšanas prasmes.

Ieva Kreile, EDIC Vidzemes kontaktpunkta vadītāja, iepazīstināja ar EDIC piedāvātajiem pakalpojumiem un atbalsta iespējām digitālās pārveides uzsākšanai. “Digitalizācija nav tikai par tehnoloģijām. Tā ir iespēja Vidzemes uzņēmumiem paplašināt savu darbību un pelnīt vairāk neatkarīgi no atrašanās vietas,” uzsvēra Kreile, akcentējot, ka EDIC palīdz uzņēmumiem novērtēt procesus, izvērtēt tehnoloģijas un spert pirmos drošos soļus digitālajā attīstībā.

Reinis Rožensteins (REDZI Digital) dalījās praktiskos padomos par to, kā uzņēmumam izveidot efektīvu tīmekļa vietni un kādi rīki ir piemēroti iesācējiem. Viņš prezentēja populārus gatavos risinājumus - Mozello, Wix, Wordpress un atklāja izmaksas, ar kurām jārēķinās, kuras sākas no 200 līdz 600 eiro gadā vienkāršai vietnei. Rožensteins uzsvēra, ka gatavie risinājumi ir labs starts, bet profesionālas vietnes nepieciešamas, kad uzņēmumam vajadzīgas specifiskas integrācijas, jāuzlabo SEO un mārketings, kā arī gatavie rīki vairs neatbilst biznesa vajadzībām. Rožensteins dalījās arī ar biežākajām kļūdām, ko pieļauj uzņēmēji - izvēlas tikai pēc cenas, neplāno uzturēšanas izmaksas, neizstrādā saturu, kā arī ignorē mobilās versijas nozīmi.

Edgars Kebbe (eComStrive) skaidroja, kā mākslīgais intelekts maina meklētājprogrammu optimizāciju, tomēr SEO pamati joprojām paliek tie paši - kvalitatīvs saturs, skaidra struktūra un atslēgvārdu izpēte. Viņš iepazīstināja ar jaunajiem SEO slāņiem – AIO (saturs, kas pielāgots MI algoritmu vajadzībām); GEO (saturs ģeneratīvajiem meklētājiem); SXO (SEO un UX apvienojums). Kebbe uzsvēra, ka arī mazi uzņēmumi var sasniegt labus SEO rezultātus, ja strādā jēgpilni un sistemātiski: “Google un MI meklētāji balstās uz vienu - kvalitatīvu, noderīgu saturu.”

Doloresa Lapiņa (DigitalMore) ieskicēja strauji mainīgās digitālā mārketinga tendences. Viņa skaidroja, ka saturu šobrīd nosaka - īsā video formāts (Reels, TikTok), strauji augošais garo video segments, autentiskums, aizkulišu stāsti, UGC (lietotāju radītais saturs), personīgais zīmols un EGC (darbinieku radītais saturs). Lapiņa uzsvēra, ka jaunā auditorija sociālos tīklus izmanto kā meklētājprogrammu, kas pastiprina sociālo tīklu SEO nozīmi. “2026. gada digitālais mārketings balstīsies uz kopienām un autentiskām sarunām. Cilvēki uzticas cilvēkiem – nevis reklāmām,” norāda Lapiņa.

Pasākuma noslēgumā ar savu pieredzi dalījās Jānis Ērglis, SIA “Laukumi LV” vadītājs, stāstot par to, kas uzņēmumā strādā un kas ne, uzsverot datu nozīmi, iekšējo procesu sakārtošanu un mērogojamu risinājumu ieviešanu.

Diskusijā uzņēmēji aktīvi dalījās ar saviem izaicinājumiem un pieredzi, apliecinot, ka digitalizācija nav vienas dienas projekts, bet nepārtraukts process, kas palīdz sasniegt jaunus tirgus un uzlabot uzņēmuma efektivitāti.

Uzziņai

Atbalsts uzņēmējiem – Digitālo inovāciju centri Latvijā 

Eiropas Digitālās inovācijas centri (EDIC) tika izveidoti 2021. gadā programmas “Digitālā Eiropa” ietvaros, lai veicinātu Eiropas konkurētspēju, izmantojot digitālās tehnoloģijas. EDIC Vidzemes kontaktpunkts ir vieta, kur uzņēmēji var saņemt konsultācijas par pirmajiem soļiem digitalizācijā. Vairāk par EDIC pakalpojumiem: https://dih.lv/lv.

Pasākumu organizēja: EDIC Vidzemes reģiona kontaktpunkts. Projekts: Nr.2.2.1.1.i.0/1/23/I/CFLA/001 “EDIC: atbalsts digitalizācijai un mākslīgā intelekta attīstībai Latvijā” Atbalstīts no Eiropas Savienības fondiem. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI