Satiksmes ministrs Atis Švinka uzsvēra: “Jaunais ceļa posms uzlabos pārvietošanās iespējas Viesturciema iedzīvotājiem. Ir svarīgi saglabāt naudu ceļu būvei, lai šādi projekti arī turpmāk varētu tikt realizēti. Vēlos pateikties būvniekiem par viņu ieguldīto darbu un Latvijas Valsts ceļiem – par projekta uzņemšanos un realizāciju."
Publicitātes foto.
LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis: “Pirms dažiem gadiem ir izstrādāti kritēriji gājēju un velosipēdistu infrastruktūras tīkla plānošanai un būvniecībai un atbilstoši tiem arī izveidots mikromobilitātes plāns ko iespēju robežās realizējam. Katru gadu mēs būvējam jaunus posmus tiem, kas pārvietojas ar kājām, velosipēdiem vai citiem braucamrīkiem, savstarpēji savienojot apdzīvotās vietas. Prieks un gandarījums redzēt, ka šie ceļi tiek lietoti un gan paplašina pārvietošanās iespējas, gan veicina aktīvu dzīves veidu. Paldies projektētājiem, būvniekiem un kolēģiem, kas strādājuši, lai panāktu rezultātu, ko redzam šobrīd.”
Izbūvētā gājēju un velosipēdistu infrastruktūra ir pusotru kilometru gara, apgaismota un ar asfaltbetona segumu. Savienojumā ar jau izbūvēto posmu no Būriņu ceļa līdz Jelgavai, mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem tagad ir iespēja droši nokļūt no Jelgavas līdz Tušķiem, Aizupes skolai un Viesturciemam.
Izveidota arī droša dzelzceļa šķērsojuma vieta, kas ir VAS Latvijas dzelzceļš pārziņā, kā arī pieejas autobusu pieturvietu pārim Ūzas un taktilā bruģa vadlīnijas esošo pieturvietu platformās, dzelzceļa šķērsojuma, kā arī ceļa pieslēgumu (nobrauktuvju) šķērsojumu vietās. Kur gājēju un velosipēdu ceļa trase pietuvojas autoceļa P97 brauktuvei, uzstādītas drošības barjeras, savukārt augsta uzbērumu posmos – gājēju drošības barjeras. Posma sākumā izbūvēts gājēju automātiskās uzskaites punkts. Tāpat ir iztīrītas un saremontētas caurtekas, un grāvji arī ārpus ceļa nodalījuma joslas. Posmos, kur konstatēts paaugstināts gruntsūdens līmenis, izbūvētas drenāžas ar uztvērējakām.
SIA Vianova valdes locekle Amanda Bārene norādīja, ka šogad māte daba pārbauda būvuzņēmēja iespējas mobilizēties un rast risinājumus, ņemot vērā nokrišņu daudzumu, īpaši Jelgavas novadā. “Laikapstākļi bija izaicinoši, bet viss ir iespējams un izdarāms. Paldies kolēģiem un arī apakšuzņēmējiem. Lai labi ripo!” viņa novēlēja.
Jelgavas valstspilsētas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Daģis atzīmēja, ka pilsētas savienojums ar tuvākajiem ciemiem ir ļoti svarīgs gan ceļu, gan gājēju un velosipēdistu infrastruktūras ziņā. Un norādīja, ka vēl daudz darba, lai to attīstītu arī pašā Jelgavā.
Jelgavas novada domes priekšsēdētājs Ingus Zālītis atzīmēja veiksmīgu sadarbību starp Satiksmes ministriju, LVC un Jelgavu. “Rezultāts ir izcils piemērs mobilitātei pilsēta–novads, lai ātrāk nokļūtu vienam pie otra, izmantojot šo infrastruktūru ikdienā. Paldies visām iesaistītajām pusēm. Paldies būvniekam, kurš spēja realizēt šo ieceri.” tā I. Zālītis.
Darbus veica SIA Vianova par līgumcenu 1 060 901,10 eiro (ar PVN). Projekta autors AS Ceļuprojekts, būvuzraudzību nodrošināja SIA ACM Projekts. Projekts realizēts ar ERAF līdzfinansējumu. Projekts realizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu. ERAF finansē 85% no kopējām izmaksām, akas ir 901 765,94 eiro.