Zāles un atvašu pļaušana ceļu nomalēs un sāngrāvjos ir viens no svarīgākajiem meža ceļu uzturēšanas darbiem vasarā, jo šis process būtiski uzlabo ceļu stāvokli – ceļi ātrāk žūst, mazāk veidojas bedres, nodrošinot ilgāku kalpošanas laiku, kā arī tiek uzlabota satiksmes drošība.
"LVM Zemes dzīles un infrastruktūras" ražošanas un būvniecības izpilddirektors Kārlis Volfs skaidro:
“Izaugušie krūmi un koku atvases ceļmalās kavē ūdens novadi no ceļa, to saknes sāk bojāt ceļa konstrukciju, bet zari pārklāj ceļu un kavē tā žūšanu, pakāpeniski bojājot ceļu un samazinot tā kalpošanas laiku. Izpļaujot atvases, tiek uzlabota arī satiksmes drošība, jo autovadītājam ceļš ir labāk pārskatāms līkumos un krustojumos.”
Atvases un zāli ceļa nomalēs un sāngrāvjos visbiežāk pļauj lauksaimniecības traktori, kas aprīkoti ar piekabinātām vai uzkarināmām pļaujmašīnām. Līdz 2 metrus platā joslā atvases un zāle tiek nopļauta katru gadu, bet 4 līdz 6 metrus platā joslā reizi 2 līdz 3 gados. Par ceļu būvniecību un uzturēšanu valsts mežos rūpējas LVM būvniecības un uzturēšanas speciālisti. Arī pļaušanas darbi un pļaušanas joslas platums tiek noteikts ik gadu, iepriekš apsekojot meža autoceļus un nosakot pļaušanas platumu pēc situācijas dabā.