DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 2 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Valsts pārvalde

Valsts prezidents tiekas ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības pārstāvēm

FOTO: Ilmārs Znotiņš, Valsts prezidenta kanceleja.

16. jūlijā Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Jūrmalas rezidencē tikās ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāju Ingu Vanagu un priekšsēdētājas vietnieci Irinu Avdejevu, lai pārrunātu valsts budžeta sagatavošanas procesu, virzību ar Programma skolā” ieviešanu, kā arī birokrātijas mazināšanas priekšlikumus izglītības jomā. Valsts prezidents uzklausīja arī arodbiedrības redzējumu par atbalsta sistēmu pedagogiem un skolu administrācijai, mākslīgā intelekta pielietojumu skolās, tāpat arī skolotāju profesionālās autonomijas stiprināšanu.

“Pārāk daudz skolotāju aiziet no skolas pirmajos piecos gados. Katra skolotāja aiziešana ir liels zaudējums. Mūsu kopīga atbildība ir mērķtiecīgāk atbalstīt un stiprināt jauno skolotāju paaudzi un nodrošināt pelnītu atpūtu skolotājiem, kas visu mūžu kalpojuši izglītībā.

Birokrātija diemžēl ienākusi arī skolotāja ikdienā. Prakses skolās ir dažādas, tomēr skolotāji bieži uzsver, piemēram, pārspīlētas prasības skolēnu snieguma vērtēšanas dokumentēšanā, skolēnu konsultāciju un individuālo plānu īstenošanas atskaitēs. Tas mazina laiku un enerģiju darbam ar bērniem.

Pašvaldībām, skolu vadītājiem, arodbiedrības ekspertiem ciešā sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un uzraugošajām iestādēm jāvienojas par konkrētiem darbiem, lai noņemtu tos šķēršļus, kurus uzliekam paši – lai kontrolētu, uzraudzītu vai – lai pasargātos. Tam jābūt kopdarbam, kurā var atteikties no nebūtiskā, vienkāršot pārlieki sarežģīto un panākt labāku līdzsvaru starp uzticību skolotāja darbam, saprātīgu uzraudzību un konstruktīvu vecāku līdzdalību mācību procesā,” pēc tikšanās pauda E. Rinkēvičs.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI