“Pārāk daudz skolotāju aiziet no skolas pirmajos piecos gados. Katra skolotāja aiziešana ir liels zaudējums. Mūsu kopīga atbildība ir mērķtiecīgāk atbalstīt un stiprināt jauno skolotāju paaudzi un nodrošināt pelnītu atpūtu skolotājiem, kas visu mūžu kalpojuši izglītībā.
Birokrātija diemžēl ienākusi arī skolotāja ikdienā. Prakses skolās ir dažādas, tomēr skolotāji bieži uzsver, piemēram, pārspīlētas prasības skolēnu snieguma vērtēšanas dokumentēšanā, skolēnu konsultāciju un individuālo plānu īstenošanas atskaitēs. Tas mazina laiku un enerģiju darbam ar bērniem.
Pašvaldībām, skolu vadītājiem, arodbiedrības ekspertiem ciešā sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un uzraugošajām iestādēm jāvienojas par konkrētiem darbiem, lai noņemtu tos šķēršļus, kurus uzliekam paši – lai kontrolētu, uzraudzītu vai – lai pasargātos. Tam jābūt kopdarbam, kurā var atteikties no nebūtiskā, vienkāršot pārlieki sarežģīto un panākt labāku līdzsvaru starp uzticību skolotāja darbam, saprātīgu uzraudzību un konstruktīvu vecāku līdzdalību mācību procesā,” pēc tikšanās pauda E. Rinkēvičs.