Projekta pilnais nosaukums ir “Jāņa Čakstes gatves izbūve” un tas ir sadalīts divās kārtās – Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai (1. kārta), kurā darbus veic pilnsabiedrība “DTTB”, kuru veido ceļu būves firma SIA “Binders” un SIA “Tilts”, un Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai (2. kārta), kurā darbus veic SIA “ACBR”.
Projekta pirmajā kārtā, posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, turpinās pārvada būvniecība Ziepniekkalna ielā un pār Mālu ielu. Ziepniekkalna ielas pārvadam pilnībā uzbūvēti septiņi no projektā paredzētajiem 11 balstiem, šobrīd turpinās atlikušo balstu izbūve, kā arī starp izbūvētajiem balstiem tiek uzstādīti veidņi un turas pārvada laidumam. Tāpat šobrīd turpinās gājēju tuneļu izbūve pie Līvciema un Padures ielas – abiem tuneļiem pabeigta velvi balstošo atbalstsienu būvniecība. Jūnijā turpināsies pāļu dzīšana pārvadam pār Mālu ielu, kā arī tērauda velvju uzstādīšana un atbalstsienu betonēšana abiem gājēju tuneļiem. Tāpat ir sākta arī Valdeķu ielas pārvada būvniecība pār Čakstes gatvi, šobrīd notiek sagatavošanās darbi, lai tuvākajā laikā sāktu izmēģinājuma pāļu dzīšanu.
Savukārt Ozolciema ielas posmā no Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas līdz Līvciema ielai un lielākajā daļā posmā no Līvciema ielas līdz Mālu ielai ir izbūvētas topošā veloceļa apmales. Maijā būvobjektā sāka arī pirmos asfaltēšanas darbus, ieklājot veloceļa asfalta segumu minētajos ielu posmos un gar Jāņa Čakstes gatvi - posmā no Mālu ielas līdz Padures ielai.
Līdztekus ceļu konstrukciju būvniecībai objektā izbūvē arī dažādas inženiertehniskās komunikācijas - lietus ūdens un sadzīves kanalizāciju, pārbūvē gāzes vadu un esošo ūdensvadu, kā arī turpinās apgaismojuma un elektronisko sakaru tīklu būvniecība. Lietus ūdens kanalizācija izbūvēta 40% apmērā jeb 4,4 km no projektā kopumā paredzētajiem 11 km lietus ūdens kanalizācijas cauruļvadu. Sadzīves kanalizācija šobrīd tiek pārbūvēta Ozolciema ielas divos krustojumos – ar Valdeķu un Līvciema ielu.
Projekta otrajā kārtā, posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai, ir izbūvēti vairāk kā 80% no projektā paredzētajiem pārvada urbpāļiem un turpinās darbs pie balstu būvniecības. Tāpat šobrīd no 46 balstiem 20 ir pabeigti betonēšanas darbi, kā arī sākti pirmie sagatavošanās darbi laidumu būvniecībai – turu montāža, veidņošana un stiegrošana. Tuvākajā laikā plānots sākt atbalstsienu būvniecību tilta pieejām.
Šobrīd arī turpinās jaunas ceļa konstrukcijas izbūve uz Jelgavas šosejas brauktuves kreisajā pusē, virzienā uz Jelgavu. Tuvākajās dienās transportlīdzekļu kustību plānots pārslēgt uz jaunizbūvēto asfaltbetona segumu, lai darbus varētu veikt brauktuves labajā pusē.
Paralēli šiem darbiem, visā objektā veic zemes darbus, augu zemes noņemšanu, ierakumu izstrādi un uzbēruma būvniecību. Šobrīd jau ir veikta ierakuma izstrāde jaunizbūvējamā rotācijas aplī uz Vienības gatves – iepretim tirdzniecības centram Aleja. Paralēli notiek drenāžas sistēmas izbūves darbi jaunizbūvējamā rotācijas apļa zonā. Atsevišķās zonās būvobjektā notiek gājēju un velo celiņu izbūve, kā arī ielu un ietvju apmaļu uzstādīšana.
No inženierkomunikācijām – izbūvēta lielākā daļa sakaru kabeļu kanalizācijas, tuvāko mēnešu laikā plānoti kabeļu pārslēgšanas darbi. Tāpat ir izbūvēta lielākā daļa elektroapgādes kabeļu un veikta AS “Sadales tīkls” kabeļu pārslēgšana. Tāpat ir uzsākta ielu apgaismojuma tīklu izbūve un maģistrālā stikla šķiedras lietus ūdens kolektora izbūve un atsevišķos posmos tiek izbūvēti lietus ūdens kolektori ar uztvērējgūlijām ar pieslēgumu maģistrālajiem kolektoriem.
Iepriekš jau ziņots, ka projekta ietvaros izbūvēs Jāņa Čakstes gatvi un ar to saistīto infrastruktūru posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Tāpat veiks inženiertīklu būvniecību un pārbūvi, kā arī teritorijas labiekārtošanas darbus. Realizējot projektu, tiks sakārtots apkārtējo ielu tīkls, nodrošinot ērtu satiksmes plūsmu. Tuvējās dzīvojamajās apkaimēs palielināsies drošība, jo realizējot projektu, samazināsies caurbraucošā auto transporta plūsmu cauri tām. Tāpat projekta realizācija nodrošinās kravas transporta tranzīta satiksmes sakārtošanu Daugavas kreisajā krastā.
Projekta izmaksas: 122 732 478,67 eiro (t. sk. PVN 21%), no tiem 60 185 896,00 eiro – Kohēzijas fonda līdzfinansējums, 62 546 582,67 eiro – Pašvaldības finansējums.