ERAB Direktoru padome ir apstiprinājusi līdz 75 miljoniem eiro šī projekta īstenošanai, un šodienas sanāksmē tika pārrunāta projekta gaita un nākamie soļi līdz finansēšanas līguma parakstīšanai. Tiek prognozēts, ka aizdevuma līgums ar ERAB tiks parakstīts tuvākajā laikā.
Rīgas lidostas valde ERAB viceprezidentu iepazīstināja arī ar lidostas ilgtspējas stratēģiju, un abas puses pauda pārliecību, ka virzība uz zaļajiem mērķiem, ilgtspēju un energoefektivitāti ir būtiska un neatņemama lidostas darbības daļa, kas atbilst Latvijas un Eiropas Savienības vispārējiem klimata mērķiem, turklāt nosaka jaunus standartus videi draudzīgai infrastruktūrai transporta jomā.
“Esam gandarīti, ka šāda līmeņa starptautiskais finansētājs kā ERAB ir paudis gatavību sadarboties ar Rīgas lidostu, un uzskatām to par skaidru apliecinājumu Rīgas lidostas korporatīvajai atbildībai un finanšu stabilitātei,” tikšanās laikā teica RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa. “ Rīgas lidostas paplašināšana ir viens no nozīmīgākajiem infrastruktūras projektiem modernās Latvijas vēsturē, kas ietekmēs ne tikai aviācijas nozari, bet radīs ietekmi uz tūrismu, tirdzniecību un tehnoloģijām, kalpos kā stūrakmens izaugsmei, ilgtspējībai un Latvijas globālajai konkurētspējai. Tas ir stratēģisks projekts, kas nodrošinās Latvijas ilgtermiņa ekonomisko noturību un globālo nozīmīgumu, savienojamību, veidos Latvijas ekonomisko un sociālo nākotni. Turklāt, veidojot jaunu termināli, mums ir iespēja izmantot modernāko pieejamo aprīkojumu un tehnoloģijas, kas pilnveidos pasažieru pieredzi atbilstoši pasažieru vajadzībām. Mums ir potenciāls kļūt par inovāciju un izaugsmes katalizatoru daudzās nozarēs.”
Starptautiskais būvniecības konkurss, kam jānoslēdzas šovasar un kura pēdējā kārtā tiek vērtēti divu pretendentu piedāvājumi, tiek organizēts pēc ERAB noteiktas iepirkuma procedūras. Ar būvniecības konkursa uzvarētāju tiks slēgts starptautiskās inženierkonsultantu organizācijas FIDIC Dzeltenās grāmatas līgums, un projektam plānots sasniegt ilgtspējas sertifikāta BREEAM Excellent līmeni.
Saistošos piedāvājumus būvdarbu finansēšanai Rīgas lidosta saņēmusi arī no Ziemeļu Investīciju bankas un OP Corporate Bank plc filiāles Latvijā.
Rīgas lidostas termināļa paplašinājuma projektētais būvapjoms ir aptuveni 45 tūkstoši kvadrātmetru. Visu būvniecības laiku Rīgas lidosta turpinās darbu pilnā apjomā. Būvdarbus paredzēts uzsākt 2025. gada otrajā pusē, un to plānots nodot ekspluatācijā 2029. gadā.
Rīgas lidosta ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls, kas savieno Baltijas valstis ar Eiropas darījumu centriem un iecienītiem atpūtas galamērķiem. Apzinoties savu lomu un atbildību Latvijas tautsaimniecībā, Rīgas lidosta attīsta ilgtspējīgus pakalpojumus un infrastruktūru, rūpējoties par darbiniekiem un apkārtējo vidi, ejot kopsolī ar sabiedrību un vietējo kopienu. Pievienojoties iniciatīvai “Net Zero”, Rīgas lidosta ir apņēmusies sasniegt klimata neitralitāti līdz 2035. gadam.