Valdība lēma, ka 2025. gada budžetā būtiski ierobežots atlīdzības pieaugums publiskajā pārvaldē, nosakot, ka atlīdzības fonds nedrīkst pieaugt vairāk kā par 2,6%. Ierobežojums attiecas gan uz valsts pārvaldes, gan pašvaldību iestādēm, kā arī publiskām personām piederošām kapitālsabiedrībām. Tāpat noteikts, ka valsts un pašvaldību institūcijās arī nevarēs palielināt amata vietu skaitu.
LGS ir valsts pašfinansējoša kapitālsabiedrība, kas nodrošina Latvijas gaisa telpas satiksmes vadību, tostarp arī militārām vajadzībām. Uzņēmums nesaņem valsts budžeta līdzekļus un personāla izmaksas palielinās no saviem līdzekļiem, ko iegūst, sniedzot eksporta pakalpojumus. Personāla izmaksu palielinājums LGS ļaus saglabāt augsti kvalificētus aviācijas nozares speciālistus, īpaši gaisa satiksmes vadības dispečerus, par kuru piesaisti uzņēmums konkurē ar citu Eiropas valstu aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem, kuri pašlaik piedāvā augstāku atalgojumu.
Saskaņā ar 2023. gada datiem gaisa satiksmes vadības pakalpojumu sniedzēju Baltijas valstīs vidējās izmaksas uz darbinieku Latvijā veido 52 142 eiro gadā, Lietuvā 65 098 eiro gadā un Igaunijā 80 301 eiro gadā. Palielinoties civilajiem un militārajiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā, personāla, īpaši gaisa satiksmes vadības dispečeru trūkums var atstāt negatīvu ietekmi gan uz civilajiem lidojumiem, gan uz gaisa satiksmes vadības nodrošināšanu militārajā lidlaukā “Lielvārde”, kur LGS personāls sniedz savus pakalpojumus.
Tāpat būtisks aspekts ir Eiropas Komisijas apstiprinātā vienības maksas likme (sniegto aeronavigācijas pakalpojumu tarifā) 2025. gadam, kurā ir arī noteikta personāla izmaksu palielināšana. Gadījumā, ja tarifā iekļautās personāla izmaksas netiks apgūtas, šie līdzekļi tiks nodoti atpakaļ gaisa telpas lietotājiem, un Latvijai noteiktais pakalpojuma tarifs turpmāk var tikt samazināts. Latvijas ekonomika tādējādi zaudēs apjomīgus nodokļu ieņēmumus, radot zaudējumus valsts budžetam.
LVRTC ir 100% valstij piederoša, neprivatizējama kapitālsabiedrība, kas uztur un attīsta valsts nozīmes elektronisko sakaru infrastruktūru, uzticamības pakalpojumus, kā arī kiberaizsardzības risinājumus. Uzņēmuma īstenotie projekti, tajā skaitā, piešķirtie deleģējumi ir tieši saistīti ar valsts drošības stiprināšanu, kā arī valsts realizēto politiku informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā, valsts IKT centralizāciju un arī valsts digitālās attīstības nodrošināšanu. LVRTC uzsākti vairāki valsts nozīmes projekti, uzņemoties saistības, kuru izpilde ir jānodrošina. Kopējais investīciju portfelis vidēja termiņa darbības stratēģijas periodā līdz 2028.gadam sasniegs 300 milj. eiro un šo projektu realizācijai ir nepieciešams būtisks darbinieku pieaugums, kas aizsākās jau 2024. un turpināsies arī 2025. gadā.
Lai veiksmīgi īstenotu projektus un nodrošinātu kritiskās infrastruktūras un tehnoloģisko platformu darbības nepārtrauktību, uzņēmumam jāspēj piesaistīt atbilstošas kvalifikācijas speciālistus un nodrošināt konkurētspējīgu atalgojumu. Šobrīd joprojām amatalga vidēji atpaliek par 16% no mediānas (2024 .gadā – 19%). Kopš 2022. gada atalgojums IKT darba tirgū ir piedzīvojis ievērojamu pieaugumu, mēneša vidējai pamatalgai palielinoties par 34%. Tas būtiski ietekmē arī noteiktās algu grupu robežas un uzņēmuma konkurētspēju darba tirgū.
Uzņēmuma esošie un jaunie darbinieki tiks intensīvi noslogoti projektos, kuros darba samaksas izmaksas tiek kapitalizētas vai uzkrātas un atzītas pie risinājuma nodošanas pasūtītājam, saņemot attiecīgus ieņēmumus, kas šīs izmaksas nosedz. Tāpat būtiska daļa no darba samaksas tiek kompensēta ES fondu projektos, kuru kopējais investīciju portfelis 2025. gadā būs 46,5 milj. eiro. Kopumā vidēja termiņa stratēģijas periodā ES fondu finansējums varētu sastādīt ap 110 milj. eiro.