DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 2 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Liepājā atklās Zinātnes un izglītības inovāciju centra STEM māju

Publicitātes foto.

Liepājas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centrs (ZIIC) š. g. 10. maijā ielūdz uz svētkiem, kas iezīmēs jaunu sākumu, – tiks atklātas vizuāli atjaunotās telpas Autoru ielā 4/6, ko turpmāk pazīsim kā STEM māju. Šis nosaukums atspoguļo telpu saturisko un tematisko virzienu – zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātiku.

Plkst. 11.00 un 13.00 notiks aizraujošāZinātnes teātra izrāde STEM mājas trakākie eksperimenti”, kurā varēs redzēt pārsteidzošus un jautrus eksperimentus. Iepriekšēja pieteikšanās obligāta, dalības maksa – 5 eiro. Pieteikšanās šeit

Savukārt no plkst. 14.00 līdz 16.00 ikviens aicināts uz STEM mājas atvēršanas svētkiem, kur:

  • bez maksas būs iespēja iepazīt eksponātu zāli;
  • darbosies radošās darbnīcas un aktivitātes klašu grupām un visai ģimenei;
  • būs arī pārsteigumi, kas iepriecinās gan bērnus, gan pieaugušos.

STEM māja ir mūsdienīga, izglītojoša vide, kur:

  • pirmsskolas un skolas vecuma bērni aicināti uz robotikas nodarbībām, eksperimentiem un zinātnes teātra izrādēm;
  • ģimenes ar bērniem, gan liepājnieki, gan pilsētas viesi, var pavadīt laiku kvalitatīvi un aizraujoši;
  • iespējams svinēt dzimšanas dienas un citus svētkus radošā un izglītojošā formātā, atklājot, cik aizraujoša var būt zinātne.

Aicinām ikvienu iepazīt jauno STEM māju – vietu, kur interese pārtop pieredzē un zinātne kļūst aizraujoša!

Labs saturs
Pievienot komentāru

Zinātne un zināšanas kā valsts vērtība

Publikāciju ciklā par zinātni Latvijā, LV portāls dod vārdu zinātniekiem, lai diskutētu par pētniecības jomām un sabiedrībā mazāk zināmiem sasniegumiem, un to, kā zinātnes attīstība var veicināt valsts izaugsmi un labklājību.

Viens no demokrātiskas un turīgas valsts stūrakmeņiem ir izglītoti iedzīvotāji un zinātnes sasniegumi. Attīstītās valstis stratēģiski investē pētniecībā un zinātnē, lai stimulētu inovācijās balstītas ekonomikas izaugsmi. “Uz papīra” tas ir atzīts arī Latvijā. Piemēram, kā viena no prioritātēm Latvijas Nacionālās attīstības plānā 2021.–2027. gadam ir uzsvērta “zinātne sabiedrības attīstībai, tautsaimniecības izaugsmei un drošībai”.

Turpat arī akcentēts: “Zināšanas un kvalitatīva, iekļaujoša un mūsdienīga izglītība ir stipras valsts pamats.” “Zināšanu sabiedrība ir aktīva sabiedrība”, kurai piemīt “nepieciešamās līdzdalības prasmes un spējas aizstāvēt savas tiesiskās intereses”. “Medijpratība un kritiskā domāšana ir labākā Latvijas aizsardzība pret hibrīdiem apdraudējumiem.”

 

 

Realitātē Latvijā zinātnē ticis ieguldīts nepietiekami, lai nodrošinātu “nacionālās attīstības mērķu sasniegšanai nepieciešamo zināšanu apjomu un to pārnesi izglītībā un nozarēs”. Pašreizējais finansējums zinātnei – 0,7% no IKP – joprojām ir tālu no vidējā rādītāja Eiropas Savienībā (2,3%).

Tomēr ne mazāk svarīgs ir jautājums –, vai zinātne un zināšanas Latvijas sabiedrībā ir vērtība?

Nesen veiktā pētījuma “Zinātnes patēriņa un līdzdalības izpēte” rezultāti liecina, ka vairumam sabiedrības nav skaidrs, kā zinātnes attīstība var veicināt valsts labklājību un mazināt nabadzību. Tikai 21% sabiedrības vispār spēj nosaukt kādu Latvijas zinātnieku un tikai 20% ir informēti par kādu Latvijas zinātnieku sasniegumu.


LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI