Informatīvajā ziņojumā tiek vērtēti jautājumi par deklarēto ziņu anulēšanas procedūras pilnveidošanu, vienlaikus rosinot priekšlikumus turpmākajai rīcībai.
Iekšlietu ministrijas ieskatā personām, kuras ir rīkojušās negodprātīgi un iepriekš deklarējušās nepamatoti, nebūtu atļaujams deklarēt dzīvesvietu bez iepriekšējas pārbaudes. Līdz ar to tiek rosināts izveidot uzraudzības mehānismu, kurā dzīvesvietas deklarēšanas iestāde par personas dzīvesvietas deklarācijā norādītajām ziņām veiks individuālu pārbaudi par to patiesumu (ja personai noteiktā laika periodā ir tikusi anulēta dzīvesvietas adrese, jo, to deklarējot, tika sniegtas nepatiesas ziņas).
Tāpat, lai nodrošinātu minētā mehānisma ieviešanas efektivitāti, plānots izveidot jaunu elektronisko pakalpojumu. Šāda pakalpojuma izveides mērķis ir nodrošināt pēc iespējas ātrāku nekustamo īpašumu īpašnieku informētību par tām personām, kuras ir deklarējušās viņu īpašumā, un nepieciešamības gadījumā nodrošinātu viņiem iespējas ātrāk vērsties pašvaldībā ar iesniegumu par deklarētās adreses anulēšanu. Paziņojumu par adresē deklarējušos personu nekustamā īpašuma īpašniekam plānots nosūtīt uz oficiālo elektronisko adresi.
Plānots arī pilnveidot elektroniskā pakalpojuma “Manā īpašumā deklarētas vai papildu adresi norādījušās personas” funkcionalitāti, tādējādi to padarot ērtāku lietošanai. Proti, nekustamā īpašuma īpašnieks elektroniskajā pakalpojumā, pārbaudot nekustamajā īpašumā deklarētās personas, varēs rosināt deklarētās adreses anulēšanas procesa uzsākšanu, automātiski uzģenerējot attiecīgo veidlapu un to automātiski nosūtot attiecīgajai pašvaldībai pēc piekritības. Tādējādi viena pakalpojuma ietvaros nekustamā īpašuma īpašniekam atvieglotā un pārredzamā kārtībā tiks nodrošināta iespēja iesniegt attiecīgajā pašvaldībā standartizētu iesniegumu par tā īpašumā deklarētās personas dzīvesvietas anulēšanu.
Ar Iekšlietu ministrijas sagatavoto ziņojumu var iepazīties Ministru kabineta tīmekļvietnē.