Latviju samitā pārstāvēja izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga un priekšsēdētājas vietniece Irina Avdejeva, kā arī Izglītības kvalitātes valsts dienesta Kvalitātes nodrošināšanas departamenta direktors Rolands Ozols.
Starptautiskais skolotāju samits ik gadu pulcē izglītības nozares ministrus, arodbiedrību vadītājus, nozares profesionāļus un izglītības iestāžu vadītājus, lai apzinātu labās prakses piemērus un diskutētu par to, kā vislabāk stiprināt skolotāja profesiju un uzlabot skolēnu sniegumu.
Samitā trīs plenārsesijās tika izskatīti daudzpusīgi jautājumi, tostarp augstas kvalitātes pirmsskolas izglītība, iekļaujoša un atbalstoša mācību vide un jauniešu līdzdalība savas nākotnes veidošanā. Samits kļuva par platformu izglītības jomas profesionāļiem saturīgām diskusijām un viedokļu apmaiņai arī par izglītības jomas aktuālajiem izaicinājumiem un efektīvas izglītības politikas veidošanu.
Diskusijā par kvalitatīvu un iekļaujošu pirmsskolas izglītību izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde iepazīstināja klātesošos ar Latvijas pieredzi un pieeju – BAASIK instrumenta ieviešanu, pirmsskolas pedagogu zemākās darba samaksas pielīdzināšanu pārējo pedagogu minimālajam atalgojumam u.c. politikas iniciatīvām. Ministre atzīmēja – OECD un dalībvalstu dati apliecina, ka lielāki ieguldījumi pirmsskolas izglītībā veicina IKP pieaugumu, dzimumu līdztiesību un kopējo valsts attīstību.
Izglītības un zinātnes ministre piedalījās arī paneļdiskusijā par pedagoga lomu izglītības sistēmā, kur norādīja, ka pedagogu un jauniešu spēja pielāgoties pārmaiņām, attīstīt noturību un līderību ir izšķiroša mūsdienu izglītības procesā.
Viesojoties Islandē, Latvijas delegācijai tāpat bija iespēja iepazīt arī Islandes skolu ekosistēmu un dažādiem izaicinājumiem izmantotās izglītības pieejas, lai veidotu iekļaujošu un uz labbūtību vērstu vidi pedagogiem.
Izglītības jomas eksperti sprieda arī par mākslīgā intelekta izmantošanas iespējām izglītībā. Īpaši tika izcelti jautājumi par to, kā mākslīgais intelekts var palīdzēt skolotājiem, atvieglot darbu, veicināt personalizētu pieeju mācību procesam un balstīt mācības datu analīzē, īpaši strādājot ar skolēniem ar dažādām vajadzībām.
2025. gada Starptautisko skolotāja profesijas samitu rīkoja Islandes Izglītības un bērnu ministrija, Islandes Skolotāju arodbiedrība, Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) un Education International (EI). Vairāk par samita norisi samita tīmekļvietnē.