DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 7 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

RTU piedāvā adaptīvo matemātikas mācību platformu kā risinājumu priekšmeta papildu apguvei vidusskolēniem

FOTO: Vitālijs Vinogradovs, RTU.

Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ir ieviesusi adaptīvo matemātikas mācību platformu vidusskolēniem ALEKS PPL” (Assessment and Learning in Knowledge Spaces for Preparation, Placement and Learning), kas izmanto mākslīgā intelekta algoritmus, lai pielāgotu mācību saturu katram lietotājam, kurš ir gatavs pašvadītam mācību procesam. Rīks pieejams platformā steam.rtu.lv, dodot iespēju ikvienam uzlabot matemātikas zināšanas.

Sākotnēji ar testa palīdzību jaunieši platformā var noteikt savu zināšanu līmeni – iesācējs matemātikas apguvē, optimālais matemātikas zināšanu līmenis vai augstākais matemātikas zināšanu līmenis, un mācību saturs tiek pielāgots skolēnu zināšanu līmenim, tādējādi dodot iespēju apgūt matemātiku ikvienam. Tāpat mācību laikā ir iespēja kārtot pārbaudes darbus, lai noteiktu matemātikas apguves progresu. Matemātikas apguves laikā mācību saturs visu laiku tiek adaptīvi pielāgots uzrādītajam rezultātam, piedāvājot gan tematu atkārtojumu, gan jaunu mācību vielu. Turklāt mācību priekšmetu saturs ir salāgots ar matemātikas priekšmeta programmu Latvijā. Platforma ir angļu valodā, līdz ar ko jaunieši var pilnveidot ne tikai savas zināšanas matemātikā, bet arī angļu valodā. Platformas licence maksā 30 eiro un ir derīga gadu.

Jāuzsver, ka šis ir viens no papildu atbalsta rīkiem, ko RTU ievieš, lai papildinātu STEAM jomas piedāvājumu. RTU jau šobrīd bērniem un jauniešiem pirms studiju uzsākšanas piedāvā izmantot RTU STEAM iespējas – Bērnu un jauniešu universitātes nodarbības 12 pašvaldībās Latvijā, lekcijas vecāko klašu skolēniem “Universitāte nākotnes inženieriem” Ķīpsalas studentu pilsētiņā, padziļinātos mācību kursus “Fizika II” un “Ķīmija II” skolēniem, kuri tos nevar apgūt savā skolā, sagatavošanas kursus skolēniem, gatavojoties iestājpārbaudījumiem, kā arī RTU zinātkāres centra “Futurimo Rīga” iespējas iepazīt dabaszinātņu likumus, kā arī seminārus STEM jomas pedagogiem. Lai stiprinātu īpaši talantīgo bērnu izglītības iespējas Latvijā STEAM jomā, dibināta RTU Inženierzinātņu vidusskola, kas darbojas jau desmit gadus, kā arī RTU Starptautiskā zinātņu un tehnoloģiju skola, kas dibināta pērn.

Atklāšanas pasākumā RTU rektors Tālis Juhna uzsvēra, ka RTU domā plašāk – kā uzsākt matemātikas apmācību jau laikus, lai skolēni būtu sagatavoti tajā zināšanu līmenī, kas nepieciešams kvalitatīvai STEAM izglītības turpināšanai augstskolā, lai caur matemātikas laicīgu apguvi Latvijas tautsaimniecība būtu nodrošināta ar trūkstošajiem STEAM jomas speciālistiem nākotnē.

Savukārt RTU attīstības un finanšu prorektors Artūrs Zeps akcentēja, ka RTU STEAM jomas attīstību ir definējusi par vienu no stratēģiskajām prioritātēm, skatot to no plašākas perspektīvas, pirmkārt, skolēnu intereses veicināšana par STEAM, piedāvājot interešu izglītības nodarbības, otrkārt, kvalitatīvas STEAM jomas izglītības nodrošināšana vidusskolas posmā, tādējādi dibinot RTU Inženierzinātņu vidusskolu un RTU Starptautisko zinātņu un tehnoloģiju skolu un piedāvājums mācību priekšmetu “Fizika II” un “Ķīmija II” apguvei, ja skolām nav iespēja šo mācību saturu piedāvāt skolā, kā arī talantu izraudzīšana un atbalstīšana studiju procesā RTU, dibinot Talantu programmu RTU īpaši prasmīgajiem.

RTU padomes locekle Sanda Liepiņa uzsvēra, ka jau ilgstoši valstiski notiek diskusija, kāpēc neizdodas uzlabot skolēnu sniegumu matemātikā, kas jauniešiem traucē arī augstskolās sasniegt iecerētos panākumus. Šai brīdī ir svarīgi iniciatīvu uzņemties augstskolai, lai ieviestu mūsdienīgas un inovatīvas metodes un atbalstītu jauniešus matemātikas apguvē jau vidusskolas posmā. RTU kā zinātnes universitātei ir iespēja attīstīt šo virzienu un, saskatot milzīgo potenciālu adaptīvo rīku izmantošanai nākotnē, ieviest ALEKS PPL rīku jau šobrīd.

Savukārt Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietniece vispārējās izglītības un valsts valodas politikas jautājumos Kristīne Niedre-Lathere norādīja, ka matemātikas rādītāju uzlabošana ir valstiski nozīmīgs mērķis, turklāt viens no ceļiem varētu būt tieši sadarbība ar zinātnes  universitātēm, kas pilotprojektu veidā testē inovatīvos rīkus. Tāpat būtiska loma šai ceļā ir sākt tieši ar praktisko lietotāju – skolēnu, lai tālāk pakāpeniski notiktu pāreja uz nacionālo līmeni.

Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja vietniece Ieva Siliņa pastāstīja, ka pašvaldības mērķis jau šobrīr ir veidot STEAM ekosistēmu, veidojot tīklojumu, kam rūp bērnu nākotne. RTU ir Rīgas domes dižparneris, uzņemoties STEAM misiju. Tāpat būtiski risinājumus meklēt jau pašvaldības līmenī, lai mūsdienīgi digitālie atbalsta rīki būtu pieejami visiem bērniem.

RTU Inženierzinātņu vidusskolas matemātikas skolotāja Tabita Treilande norādīja ALEKS PPL rīks būtu uzrāviens skolēniem matemātikas apguvei gan vidusskolēniem, gan arī 1. kursa studentiem, jo ir redzami šie matemātikas apguves zināšanu robi. Rīks noteikti palīdzēs plašākam interesentu lokam – sākot no pamatskolas vecākajām klasēm līdz pat studentiem. Būtiski ir veicināt digitālo pratību pedagogiem, un globāli izglītības sistēmā ir nepieciešama skolotāju ataudze.

RTU Inženierzinātņu vidusskolas skolēns Iļja Polis, kurš līdzdarbojās platformas ALEKS PPL testēšanā, pastāstīja, ka šī ir unikāla iespēja apgūt 280 dažādas matemātikas tēmas, turklāt iespēja to apgūt visaugstākajā līmenī. Jaunietis uzskata, ka ALEKS PPL sniedz iespēju tiekties uz pilnību matemātikas apguvē, bet tai pat laikā tā ir iespēja apgūt matemātiku ikvienam.

Paneļdiskusijas “Inovatīva pieeja STEAM mācību priekšmetu apguvē – jauni rīki, iespējas un izaicinājumi” dalībnieki akcentēja, ka kopējā sadarbībā var aktualizēt problēmu un rast vislabākos risinājumus STEAM jomā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI