“Dzīve ir kā liela cīņa, kur katru dienu jāceļas un kur katru dienu nāk lielāki vai mazāki pārbaudījumi, kas jāizcīna. Bieži vien lielākās cīņas dzīvē ir jāizcīna pašam ar sevi, savu raksturu, savu komforta zonu, kuru, varbūt, ne vienmēr gribas paplašināt. Šodien esam klāt dienā, kurā mēs suminām cilvēkus, kuri šo cīņu veiksmīgi cīna katru dienu. Jūs 95 jaunieši rādiet priekšzīmi citiem jauniešiem, kuri skatās uz jums un iedvesmojas. Mēs ar jums lepojamies un vēlos jums pilsētas vārdā pateikt paldies par to, ko jūs dariet savai dzīvei un pilsētai, par to, ka jūs esat iedvesma citiem!” uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
Pasākumā tika sveikti 95 Rīgas pašvaldības skolēni šādās nominācijās:
- 50 skolēni par izaugsmi mācību darbā un labiem, teicamiem un izciliem mācību sasniegumiem, t.sk. godalgotām vietām mācību priekšmetu olimpiādēs, zinātniskās pētniecības konferencēs un konkursos;
- 3 skolēni par augstiem sasniegumiem mākslinieciskajā pašdarbībā, mūzikā, kultūrā;
- 4 skolēni par augstiem sasniegumiem sportā;
- 16 skolēni par būtisku ieguldījumu skolas attīstībā un skolas tēla popularizēšanā;
- 16 skolēni par pilsonisko līdzdalību, t.sk. iesaistīšanos brīvprātīgajā darbā;
- 6 skolēni par jauniešu neformālās mācīšanās pasākumu un aktivitāšu organizēšanu.
Skolēnus sveica un pateicības rakstus pasniedza Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Laima Geikina, Rīgas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta direktora p.i. Ivars Balamovskis un Izglītības pārvaldes Vispārējās izglītības skolu nodaļas vadītāja Anita Pēterkopa.
Pasākums “Rīgas skolēns 2024. Mēs lepojamies!” norisinājās otro reizi, un ikvienai Rīgas pašvaldības skolai bija iespēja izvirzīt vienu skolēnu, kura sasniegtais un paveiktais personīgā izaugsmē un skolas attīstībā būtu novērtējams ar pašvaldības apbalvojumu.
Svinīgās skolēnu godināšanas mērķis ir veicināt skolēnu mācīšanās motivāciju un mērķtiecīgu izaugsmi, sekmēt kvalitatīvu zināšanu un prasmju apguvi, sadarbību un konkurētspēju, kā arī attīstīt skolēnu radošās un mākslinieciskās spējas un atbalstīt skolēnu pilsonisko līdzdalību un iesaistīšanos ārpusstundu aktivitātēs.