Konkursa mērķis ir sekmēt tādu klātienē notiekošu profesionālās mākslas un kultūras norišu, t. sk. mobilo, radīšanu, kas bērniem un jauniešiem kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros dod iespēju regulāri iepazīt daudzveidīgas Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes. 2025. gada konkursā prioritāri tiks atbalstīti projekti, kas saturiski un/vai formas ziņā iepazīstina ar mūzikas, dizaina, arhitektūras, dejas un cirka nozari Latvijā.
Konkursā var tikt atbalstīti projekti, kuru rezultātā tapušās mākslinieciski augstvērtīgās kultūras un mākslas norises ir pieejamas regulāri visa mācību gada laikā, ietver mākslinieciskiem izteiksmes līdzekļiem izteiktu saturisko vēstījumu, sekmē izziņas procesu, rosina diskusiju, emocionālo līdzpārdzīvojumu, ir veidotas, ņemot vērā nepieciešamību pielāgoties norises vietai (tostarp, ja tās notiek skolā utt.), satura un formas ziņā (t. sk. norises ilgums) atbilst noteiktam skolēnu vecumposmam, un inovatīvā veidā palīdz apgūt mācību un audzināšanas darba saturu.
“Programma “Latvijas skolas soma” darbojas jau septīto gadu, un šajā laikā skolēnu atgriezeniskajā saitē par pieredzētajām kultūras norisēm sajūsmināto “es pirmo reizi redzēju/dzirdēju/biju …” nomaina analītiskākas, vērtējošākas un prasīgākas atsauksmes, kas nebūt neizslēdz sajūsmu, smieklus vai aizkustinājuma asaras. Pamazām aug zinošāki un pieredzējušāki kultūras norišu lietotāji, un tādiem ar rūpību un cieņpilnu attieksmi jāveido jaunās norises. Atcerieties, ka vislabāk izdodas tas, kas rūp jums pašiem. Necentieties izdabāt vai trivializēt. Arī jaunākie skolēni pamana un augstāk novērtē patiesu stāstu nevis pašmērķīgu interaktivitāti. Gatavojiet projekta pieteikumu tā, lai pārliecinātu vērtētājus, ka jūsu iecerētā kultūras norise ir vajadzīga, tā būs kvalitatīva un auditorijai atbilstoša. Pierādiet, ka jūsu piedāvājums ir pamatīgi apdomāts, ka spēsiet to rūpīgi izveidot un tādu to sniegt Latvijas bērniem un jauniešiem,” ceļavārdus pieteikumu veidotājiem dod programmas “Latvijas skolas soma” vadītāja Aija Tūna.