2,7% kopējo pieaugumu gada griezumā nodrošināja nepārtikas (bez degvielas) preču noieta palielinājums par 5,1% un pārtikas preču tirdzniecības pieaugums par 0,7%, kas ir pirmais pieaugums pēc septiņu mēnešu krituma gada griezumā. Savukārt degvielas mazumtirdzniecība saruka par 0,6%.
Nepārtikas preču pieaugumu nodrošināja palielinājumi tādu preču grupu mazumtirdzniecībā kā apģērbi un apavi (+16,2%), būvmateriāli un santehnika (+10,7%) un informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (+10,6%). Savukārt lielākie samazinājumi mājokļa iekārtojuma precēm (-15,3%), kā arī mazumtirdzniecībai stendos un tirgos (-15,2%).
Šā gada vienpadsmit mēnešos mazumtirdzniecības apjomi pieauguši par 0,4% pret pērnā gada vienpadsmit mēnešiem, ko noteica nepārtikas preču (bez degvielas) noieta pieaugums par 1,5%, degvielas mazumtirdzniecības pieaugums par 2,3% un pārtikas mazumtirdzniecības apjomu samazinājums par 1,5%.
Eiropas Komisijas apkopotais mazumtirgotāju konfidences līmenis pēdējo mēnešu laikā ir svārstījies gan uz augšu, gan uz leju un vērtējams kā ilgtermiņa vidējais līmenis. Līdzīgi var vērtēt arī patērētāju noskaņojumu, taču tas pēdējā gada laikā audzis daudz straujāk no lielāka krituma 2022. gadā.
Šogad kopā mazumtirdzniecības apjomu pieaugums sagaidāms 0,5% apmērā pret 2023. gadu, bet 2025. gadā, ņemot vērā algu pieaugumu un sagaidāmu mērenu inflāciju, apjomiem būtu jāpieaug par 2-3% pret 2024. gadu.