Šobrīd vietējie pārvadātāji, kuri tranzītā ved stratēģiskas nozīmes preces, tostarp Ukrainas atbalstam un militārās kravas, saskaras ar papildu ierobežojumiem, jo spēkā esošais regulējums noteic, ka vietējam pārvadātājam jāsaņem licence un atļauja šādas kravas vešanai, kamēr ārzemju pārvadātājam nepieciešama tikai atļauja, par likumprojekta virzību Saeimā atbildīgās Ārlietu komisijas sēdē iepriekš skaidroja Ārlietu ministrijas pārstāvji.
Grozījumi paredz, ka arī Latvijā reģistrētiem pārvadātājiem, kuri tranzītā ved stratēģiskās nozīmes preces, pietiks ar atļauju, ko izsniedz valstī, no kuras izved kravu vai kurā to ieved. Tas nodrošinās vienādu kontroli un konkurences apstākļus Latvijas un ārvalstu pārvadātājiem. Plānots atteikties arī no importa licences divējāda pielietojuma precēm.
Tāpat grozījumi paredz, ka turpmāk komercdarbības licenci militāriem ražotājiem Aizsardzības ministrija izsniegs uz ierobežotu laiku – deviņiem gadiem. Turklāt reizi trijos gados plānots veikt jau izsniegtās licences pārreģistrāciju. Aizsardzības ministrijai paredzētas tiesības apturēt esošās licences darbību līdz sešiem mēnešiem, ja būs nepieciešams veikt papildu pārbaudes, teikts likumprojekta anotācijā. Patlaban šāda licence ir beztermiņa.
Ar izmaiņām arīdzan plānots noteikt, ka civilo šaujamieroču pārvietošanas atļauju Eiropas Savienības ietvaros izsniegs un pārbaudi turpmāk veiks tikai Valsts policija, lai nedublētu vairāku iestāžu funkcijas.
Savukārt, lai iekšējā apritē uzlabotu šaujamieroču piederumu, piemēram, klusinātāju vai tēmekļu, izsekojamību, plānots noteikt, ka šaujamieroču tirgotājam jāreģistrē katrs šaujamieroča piederuma pircējs.
Lai izmaiņas stātos spēkā, tās Saeimai jāatbalsta vēl divos lasījumos.