Salīdzinot ar 2023. gada septembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 19,6 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,2 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 12,5 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,5 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 6,5 %).
Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,4 %.
2024. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,8 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,9 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījums pieauga informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 2,5 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 1,2 %). Pārējās nepārtikas preču mazumtirdzniecības apakšnozarēs apgrozījums samazinājās. Vislielākais kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,1 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,0 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,3 %).
2024. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 8,8 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(salīdzināmajās cenās)
|
2024. g. septembris %, salīdzinot ar |
|
2024. g. augustu (sezonāli koriģēts) |
2023. g. septembri (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
99,7 |
100,2 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,1 |
97,4 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
98,2 |
100,5 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
99,9 |
93,5 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
102,5 |
119,6 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
101,2 |
103,1 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
98,1 |
96,3 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
99,5 |
91,5 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
97,7 |
100,3 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
99,8 |
106,3 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
92,9 |
94,1 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
97,9 |
87,5 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
95,0 |
109,2 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
100,9 |
104,9 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.