“Pēc ilgstoša pārrunu procesa ar VNĪ un VRS ceļu būvniecības sabiedrība “Igate” ir apliecinājusi spēju, vēlmi un gatavību izpildīt esošās līguma saistības, novēršot gan tos defektus, kas pieļauti būvniecībā, gan tos, kas radušies ekspluatācijas rezultātā vietām jau no 2015. gada, galvenokārt tie ir laikapstākļu ietekmē deformēti un bojāti žoga un infrastruktūras elementi. Plānojam Latvijas – Krievijas robežas žoga un infrastruktūras izbūvi gan “Igates” iepriekš izbūvētajā posmā, gan posmos, kur patlaban tiek veikta jauna žoga izbūve pabeigt līdz 2025. gada oktobra beigām,” informē VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.
Uzticoties VNĪ pieredzei un zināšanām ar īpašu likumu 2023.gada vasarā uzņēmums saņēma uzdevumu vadīt, īstenot un uzraudzīt arī ES ārējās austrumu robežas žoga un infrastruktūras izbūvi 283,6 km garumā ar Krieviju, kur VNĪ veic nepieciešamos iepirkumus, slēdz iepirkuma līgumus un kontrolē paveikto. Tāpat 2021. gada rudenī tika noteikts, ka VNĪ vada, īsteno un uzrauga ārējās robežas ar Baltkrieviju infrastruktūras izbūvi, kur žoga izbūve tika pabeigta š.g. jūlijā.
Iepriekš uz Latvijas – Krievijas robežas SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate" izbūvēja 99 km žoga, līdz 2019. gadā darbi tika apturēti. Darbi pie trūkstošā žoga izbūves VNĪ vadībā tika atsākti šogad aprīlī un tos veic 6 būvuzņēmēji, kā arī sadarbībā ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem septembrī pabeigts 20 km žoga posms. Kopumā uz Latvijas – Krievijas robežas patlaban izbūvēts aptuveni 76% robežas žoga no kopējās robežas garuma 283 km. Līdz gada beigām plānots izbūvēt vēl aptuveni 30 km žoga prioritārajos posmos, taču īpaši sarežģītajos posmos ~28 km garumā žoga un infrastruktūras izbūve turpināsies līdz 2025. gada oktobrim.