Pieņemtie grozījumi ir ļoti būtiski ārējās sauszemes apsardzības infrastruktūras izbūves kontekstā. Tie attiecas uz infrastruktūras izbūves 3. kārtu – infrastruktūras (patrulēšanas takas) izbūvi pie Daugavas.
Infrastruktūras izbūvei šajā kārtā jau Ministru kabineta 2023. gada 29. augusta sēdē tika piešķirts finansējums un dota atļauja VAS “Valsts nekustamie īpašumi” uzņemties saistības. Tuvākajā laikā tiks pabeigta projektēšana, un jāuzsāk būvdarbi. Taču bez patrulēšanas joslas noteikšanas minētajā posmā nevar tikt uzsākti atsavināšanas, uzmērīšanas un atmežošanas darbi un līdz ar to arī būvdarbi šajā posmā.
Grozījumi skar arī tehnoloģiskās infrastruktūras (viedās robežas) izveidi šajā posmā, jo tā īstenojama kopsakarā ar infrastruktūras izbūvi.
Lai tiktu nodrošināta nepārtraukta un kvalitatīva valsts robežas robežuzraudzība, ir kritiski svarīgi izveidot piemērotu infrastruktūru, radot iespēju pilnvērtīgi īstenot valsts robežas uzraudzību tiešā tās tuvumā, saglabājot robežuzraudzības intensitāti, kā arī paaugstinot reaģēšanas spējas saistībā ar iespējamiem pārkāpumiem, ļaujot nekavējoties, pēc iespējas īsākā laika posmā, robežsargiem operatīvi un bez jebkādiem šķēršļiem ierasties konkrētajā notikuma vietā robežpārkāpēju aizturēšanai un attiecīgo procesuālo darbību veikšanai.
Kvalitatīvi iekārtota patrulēšanas josla un robežzīmju uzraudzības josla pēc iespējas tuvāk valsts robežai un Daugavas upes krasta līnijai arī būtiski atvieglos kontrabandas apkarošanu, kā arī cilvēku evakuāciju glābšanas operāciju laikā. Robežsargu reaģēšanas spējas kļūs ievērojami operatīvākas un efektīvākas, kas savukārt sekmēs valsts iekšējās drošības nodrošināšanu, tajā skaitā pret hibrīduzbrukumiem un nelikumīgu personu un preču pārvietošanu.