Minimālās prasības izglītojamo uzņemšanai vidējās izglītības pakāpē pilsētas vidusskolās nosaka 2018. gadā apstiprinātā Daugavpils pilsētas vispārējās izglītības iestāžu attīstības stratēģija 2018.-2025. gadam. Līdz šim šīs minimālās prasības ir bijušas vienādas visām izglītības iestādēm.
Tomēr, izvērtējot iepriekšējo gadu pieredzi, Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde rosināja veikt grozījumus, lai izglītības iestādes pašas izstrādātu uzņemšanas prasības vidusskolas pakāpē, atbilstoši izglītības iestāžu piedāvātajam padziļināto kursu komplektam. Izglītības pārvaldes vadītāja Marina Isupova skaidroja, ka līdzšinējās minimālās prasības izstrādātas laikā, kad Daugavpils vispārizglītojošajās iestādēs vēl nebija ieviesta padziļināto kursu jeb grozu izvēles iespēja. Tomēr pieredze rāda, ka, līdz ar padziļināto kursu ieviešanu, līdzšinējie uzņemšanas noteikumi dažreiz rada problēmas topošajiem vidusskolēniem. Piemēram, ja skolēns izvēlas apgūt humanitāro grozu, bet tiek pieprasīti augsti rezultāti matemātikā, samazinās viņa iespēja tikt uzņemtam 10. klasē.
Analizējot iepriekšējo gadu pieredzi, Daugavpils valstspilsētas pašvaldības deputāte, Izglītības un kultūras jautājumu komitejas priekšsēdētāja Līvija Jankovska uzsver: “Salīdzinoši augsto uzņemšanas prasību dēl mēs zaudējām daļu potenciālo vidusskolēnu, kuri bija spiesti izvēlēties profesionālās arodizglītības programmas vai novada skolas. Mums ir jādomā par mūsu izglītības iestādēm un to nākotni. Eksāmenu rezultāti ir tādi, kādi tie ir. Te atbildība jāuzņemas arī izglītības satura speciālistiem, jo mēs redzam visas tās nebūšanas ar eksāmeniem, to saturu, vērtēšanu un prasībām. Tāpēc jāmeklē kompleksi risinājumi. Izglītības pārvaldes ierosinājums par uzņemšanas kritēriju maiņu pašlaik atbalst reālajai situācijai.”
Daugavpils valstspilsētas domes deputāts, Daugavpils Iespēju vidusskolas direktores vietnieks izglītības jautājumos Anatolijs Gržibovskis norāda: “Manuprāt, pieņemtais lēmums ir pareizs un savlaicīgs. Un tam ir vairāki iemesli: jau dažus gadus skolas piedāvā unikālas mācību programmas jeb vidusskolu “grozus”. Attiecīgi, pieprasīt perfektas zināšanas eksaktajās jomās no bērniem, kas izvēlas humanitāro virzienu, nebūtu pareizi. Bijuši arī gadījumi, kad skolēni dažādu iemeslu dēļ centralizētajā eksāmenā saņem zemāku atzīmi priekšmetā, nekā bija viņa atzīme gadā, tādēļ netika vidusskolā”.