DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
27. novembrī, 2023
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Ventspils Tehnikuma mobilitātes no ziemeļiem līdz dienvidiem

FOTO: Publicitātes foto

Vairāki Ventspils Tehnikuma pedagogi un izglītojamie oktobra mēnesī Erasmus+ programmas ietvaros devās uz četriem dažādiem galamērķiem – Zviedriju, Vāciju, Franciju un Maltu, lai iegūtu jaunas zināšanas un apgūtu jaunas prasmes, kuras tālāk pielietot un integrēt mācību procesā.

Pedagogi Kaido Pobuss un Ilona Grīnvalde savā mācību mobilitātē, kas tika īstenota laikā no 2023. gada 5. oktobra līdz 13. oktobrim, devās uz tālo un saulaino Reinjonas salu (Francija). Mobilitātes laikā pedagogi piedalījās kursos par dažādību un iekļaušanu izglītības jomā “Inclusion & Diversity in the Classroom – Teaching Empathy, Mindfulness & Critical Thinking”, kur ieguva zināšanas un praktiskus padomus par to, kā mācību klasē izveidot pēc iespējas iekļaujošāku vidi.

Mācību programmas ietvaros, strādājot individuāli un darba grupās, tika apskatīti dažādi paņēmieni un stratēģijas, kā izveidot klasi, kurā labi jūtas ikviens tās dalībnieks. Zināšanas tika iegūtas un nostiprinātas gan teorētiski klasē, gan arī praktiski, dodoties uz divām Reinjonas salas izglītības iestādēm.

“Fantastiska pieredze, redzot koledžas klašu dažādību un skolēnus, kuri līdzdarbojas, brīvbrīžos kopā muzicē un apkopj augus”, ar pieredzi dalās I. Grīnvalde.

Viens no Erasmus+ mērķiem ir arī citu valstu kultūru iepazīšana, ko izdevās izbaudīt arī mūsu pedagogiem.

“Varēju konstatēt, ka dažādo kultūru sajaukums jeb multikulturālisms, kas raksturīgs Reinjonai, ir radījis tādu sociālo vidi, kurā cilvēki lieliski spēj līdzpastāvēt”, ar atziņām par kultūras programmas pieredzi dalās K. Pobuss.

Oktobra otrajā pusē pedagoģes Odarka Kukite un Varvara Sproģe devās mobilitātē uz Maltu, kur no 22. oktobra līdz 28. oktobrim notika kursi “English for project management”. Kursu mērķis bija veicināt tās dalībnieku izpratni un zināšanas projektu vadībā, reizē uzlabojot specifiskās angļu valodas zināšanas. Papildu dalībniecēm bija iespēja izzināt komunikācijas pamatprincipus un efektīvākās metodes sarunu procesos. “Pilnveidoju prasmes un iemaņas profesionālajā sarunas vadīšanā, kā arī attīstīju savu publisko runu”, tā par mobilitātes praktiskajiem ieguvumiem
V. Sproģe.

Savukārt, O. Kukite dalās atziņās par mobilitātes pieredzi kopumā: “Malta – ceļš uz multikulturālismu! Kolosāla iespēja iepazīt dažādas kultūras, sadzirdēt dažādas svešvalodas. Šajā mobilitātē bija iespēja kļūt par izciliem komunikācijas ekspertiem.”

Pedagogs Toms Guntars Čače oktobrī piedalījās darba ēnošanas aktivitātē Vācijas autoservisos, kuros viņš izpētīja Vācijas mācību pieejas un metodes automehāniķu sagatavošanā, kā arī dalījās savā pieredzē par izglītojamo apmācībām Ventspils Tehnikumā. Šī pieredze papildināja viņa zināšanas un ļāva gūt jaunas idejas, kā uzlabot izglītojamo izglītību Ventspils Tehnikumā.

Savukārt, mūsu izglītojamiem pirmo reizi bija iespēja doties 2 nedēļu mācību mobilitātē uz Zviedriju, kur tika laipni uzņemti no Bromangymnasiet skolas puses, ar kuru izveidojās veiksmīga sadarbība Erasmus+ projektā “GLO-VET”.

Kristofers Jēkabs Rozevskis – topošais programmēšanas tehniķis, dalās ar iegūto pieredzi mācību mobilitātē: “Brauciens bija diezgan aizraujošs, bija interesanti redzēt un dzirdēt kā mācības notiek citur, ļoti patīkami bija arī redzēt skolas muzikālās grupas mēģinājumu. Bija ļoti interesanti redzēt arī vietējās IT firmas. Ieguvām pieredzi
C# programmēšanas valodā. Mācību programma lielākoties bija interesanta, tomēr jāatzīst, ka programmēšana gan bija vieglāka salīdzinājumā ar to, ko apgūstam mēs Ventspils Tehnikumā. Kopumā man patika un bija patīkama pieredze ar skolotāju Fredriku, varēja redzēt, ka viņš ir zinošs, nemācīja tikai precīzi no izglītības programmas, bet mācīja jaunas un aktuālas tēmas.”

Arī programmēšanas tehniķis Valters Garancis dalās ar savām pārdomām par mācību mobilitāti: “Skola uz kuru devāmies bija liela un plaša un mēs tikām ļoti laipni sagaidīti, lai gan paši studenti bija mazliet noslēgti. Programmēšanas ziņā mēs bijām zinošāki par pārējiem studentiem, tādēļ uzdevumi nebija tie vissarežģītākie. Skolotāji un darbinieki gan bija ļoti jauki!”

Mobilitāte īstenota Erasmus+ programmas projekta “Personu mobilitāte mācību nolūkos profesionālās izglītības sektorā” un “Personu mobilitāte mācību nolūkos vispārējās izglītības sektorā” (KA1) ietvaros un pateicoties Eiropas Savienības fondu finansējumam.

  • Projekts Nr. 2022-1-LV01-KA121-SCH-000057519
  • Projekts Nr. 2023-1-LV01-KA121-SCH-000126425
  • Projekts Nr. 2023-1-LV01-KA121-VET-000126522
Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI