DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
10. augustā, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa autovadītāji 18–29 gadu vecumā

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par 2022.gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk-CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji.

Apkopotajā statistikā par neapdrošināto transportlīdzekļu izraisītajiem CSNg 2022.gadā redzams, ka 28,36 % izraisījuši 18 - 29 gadus veci autovadītāji[i]. Vismazāk CSNg ar neapdrošinātu spēkratu izraisījuši 50 – 59 gadus veci autovadītāji (9,75 %). Jāatzīmē, ka 2,30 % no CSNg, kas notikuši ar neapdrošinātu auto, izraisījušas personas, kas vēl nav sasniegušas 18 gadu vecumu.

“Salīdzinot pērnā gada datus ar iepriekšējo gadu rezultātiem, secinām, ka CSNg īpatsvars, ko izraisījuši gados jauni autovadītāji ar neapdrošinātu transportlīdzekli joprojām ir ļoti augsts. 2020.gadā tādi bija 32,2 %, 2021.gadā – 26,54 %. Tāpat neiepriecina fakts, ka pēdējos trīs gados salīdzinoši biežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli CSNg izraisa personas, kas jaunākas par 18 gadiem. Ja 2020.gadā tādi bija 1,18 %, 2021.gadā – 1,80 %, tad pērn tādi bija jau 2,30 %,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs uzsver, ka neatkarīgi no neapdrošinātā transportlīdzekļa un tā vadītāja vai īpašnieka vecuma, jāatceras, ka ja negadījums izraisīts ar neapdrošinātu transportlīdzekli, nodarītie zaudējumi CSNg cietušajiem var būt mērāmi pat desmitos tūkstošu eiro apmērā, un tos regresa kārtībā nāksies segt no savas kabatas: “Ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja – neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja.”

Jāatzīmē, ka arī salīdzinot neapdrošināto vadītāju izraisīto CSNg datus ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) autovadītāju reģistra datiem[ii], var secināt, ka visneapzinīgākie ir tieši autovadītāji vecumā no 18 – 29 gadiem. Izraisīto CSNg īpatsvars bez derīgas OCTA šajā vecuma grupā ir 0,12% (kopā 136981 autovadītājs; izraisīti 160 negadījumi bez OCTA).  Vecuma grupā no 30 – 39 gadiem (266017 vadītāji; 125 CSNg) šis procents ir 0,05 %, vecuma grupā no 40 – 49 gadiem (265121 vadītājs; 94 CSNg) – 0,04%, 50 – 59 gadus vecu vadītāju grupā (257170 vadītāji; 55 CSNg) – 0,02%, bet vecumā virs 60 gadiem (316408 vadītāji; 117 CSNg) – 0,04%

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

[i] Ja informācijā par CSNg vadītāja datu nav, tad  - auto īpašnieks vai turētājs

[ii] Dati uz 01.01.2022.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI