DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ceļu satiksme

Apdrošinātāji saņēmuši pirmos atlīdzību pieteikumus par elektroskrejriteņu izraisītajiem CSNg

Attēlam ir ilustratīva nozīme.

FOTO: Freepik.

Šī gada 1. jūlijā stājās spēkā jauns regulējums, kas noteic, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotā statistika liecina, ka nepilnā pusotrā mēnesī apdrošinātāji un LTAB Garantijas fonds saņēmuši četrus OCTA atlīdzību pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk – CSNg), kurus izraisījuši elektroskrejriteņu vadītāji.

40 dienu laikā, kopš jaunā regulējumā spēkā stāšanās, saņemti 4 OCTA zaudējumi pieteikumi par CSNg, kurus izraisījuši elektroskrejriteņu vadītāji. Trīs negadījumus izraisījuši vadītāji, kas izmantojuši apdrošinātus koplietošanas elektroskrejriteņus. Šajos negadījumos aprēķinātā atlīdzība ir robežās no 1050 līdz 1400 EUR. Savukārt vienu CSNg izraisījis privātpersonai piederošs neapdrošināts elektroskrejriteņa vadītājs, nodarot zaudējumus gandrīz 1200 EUR apmērā. Šajā gadījumā atlīdzība cietušajam tiks izmaksāta no OCTA Garantijas fonda.

“Lai arī ikdienā dzirdēti izteikumi, ka elektroskrejriteņu nodarīto zaudējumu apmērs ir nebūtisks, jo braucamrīks ir mazs un nevar attīstīt tādu ātrumu kā automašīna, pirmo saņemto pieteikumu apmērs liek secināt, ka tas ievērojami neatpaliek no vidējās atlīdzības par CSNg, kurus izraisījuši transportlīdzekļi,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka pērn vidējā atlīdzība par OCTA negadījumu bija gandrīz 1700 EUR.

Publiski pieejamie dati liecina, ka šī gada 1. jūlijā CSDD bija reģistrēti 28532 elektroskrejriteņi, no tiem 12190 bija juridiskām personām piederoši (t.sk. nomas elektroskrejriteņi), bet 16342 piederēja fiziskām personām. LTAB statistika liecina, ka uz 10.augustu no tiem pilnībā apdrošināti visi juridiskajām personām piederošie un nomas skrejriteņi, kā arī aptuveni 42% fiziskajām personām piederošie elektroskrejriteņi.

J.Abāšins atgādina, ka līdzīgi kā OCTA transportlīdzekļiem, arī elektroskrejriteņu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana ir saistīta ar OCTA Garantijas fondu: “Tas nozīmē, ka ikvienas izmaksas gadījumā no Garantijas fonda, LTAB vērsīsies pret zaudējumus nodarījušo personu (ja tai nav derīga OCTA) regresa kārtībā, lai atgūtu izmaksātos līdzekļus.”

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un “Balcia Insurance” SE.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI