Latvijas starptautiskais pozicionējums “missionLatvia” ir balstīts misiju pieejā, kas ES mērogā atzīts par visveiksmīgāko veidu kā kompleksi risināt lielākos šī brīža aktuālos izaicinājumus, kas balstīti nozaru, valsts pārvaldes, sabiedrības un zinātnes sistemātiskā ilgtermiņa sadarbībā. Latvijai ir būtiski sevi pozicionēt kā valsti kura mērķtiecīgi iegulda resursus ilgtspējīgu inovāciju attīstībā, tādējādi sekmējot Latvijas uzņēmēju atpazīstamību globālā mērogā, piedāvājot pasaules mēroga risinājumus.
Līdz šim paveiktais
Latvijas valsts tēla “missionLatvia” stratēģiju LIAA prezentēja šā gada jūnija sākumā, tomēr jau kopš 2020. gada realizētas dažādas aktivitātes. Domnīcās, kurās piedalījās vairāki simti dažādu jomu profesionāļi, tika definētas Latvijas valsts tēla vērtības – dažādu pasauļu savienotāji, gatavi izaicinājumiem un izmēģinājumu platforma. Tāpat tika definēts stratēģiskais attīstības virziens par Latviju kā jaunrades lielvalsti. Mēs spējam paveikt sarežģītas lietas ātri un kvalitatīvi, pieņemt dažādus izaicinājumus un kļūt par inovāciju platformu jaunu iniciatīvu attīstībai.
Ir izstrādāta “missionLatvia” vizuālā identitāte un dizaina vadlīnijas, kā arī publisko resursu datu bāze www.latvia.eu, kurā tiek apkopoti pieredzes stāsti un informācija, kas turpmāk palīdzēs ikvienam vienotā veidā stāstīt par Latviju. Šajā platformā var atrast valsts tēla vizuālos, informatīvos un video materiālus, kurus izmantot, prezentējot Latviju.
Misiju pieejas skaidrojums
“missionLatvia” mērķis ir, apvienojot spēkus, saglabāt vērtības un uzlabot dzīves kvalitāti ar ilgtspējīgu inovāciju palīdzību. Labus rezultātus starptautiskā līmenī spēsim sasniegt tikai tad, ja vienoti strādās uzņēmēji, zinātniskās institūcijas, valsts pārvalde un NVO sektors. Misijas ir veids kā varam straujāk audzēt savu ekonomiku un labklājību vienlaikus veiksmīgi sadarbojoties ar citām valstīm. Kā viena no pirmajām misijām ir definēta pilotmisija “Jūra 2030”, kuras mērķis ir ar inovāciju palīdzību samazināt Baltijas jūras piesārņojumu. Savukārt misijas “Identitāte” mērķis ir saglabāt un digitalizēt Latvijas kultūras mantojumu, ļaujot notikumiem un tradīcijām dzīvot ilgāk un ārpus to fiziskās norises vietas. Kā viens no piemēriem, ko plānots īstenot šīs misijas ietvaros ir digitalizēt Dziesmusvētku pieredzi 3D formātā, lai ikviens var gūt pieredzi un līdzdalības sajūtu svētku norisē.
Potenciālo misiju definēšanā uzsvars tiks likts uz tādām Latvijas tautsaimniecības prioritārajām nozarēm kā viedā enerģētika un mobilitāte, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, biomedicīna, fotonika un viedie materiāli, kā arī bioekonomika.
Valsts tēla “missionLatvia” vēstījumi
Desmit valstīs veiktais Latvijas valsts atpazīstamības pētījums apliecina, ka Latviju zina ap 50% eiropiešu, 30% ASV un 20% Japānas un Dienvidkorejas iedzīvotāju. Šobrīd mūs atpazīst kā potenciālo tūrisma galamērķi ar skaistu dabu un bagātu kultūras piedāvājumu. “missionLatvia” uzdevums būs papildināt šo stāstu ar tehnoloģisko attīstību un jaunradi, stāstot par Latvijā radītajām inovācijām un tehnoloģisko risinājumu piedāvājumu. Latvijas unikālo identitātes dzīslu veido izturība un stingra nostāja, bet reizē arī piezemētība un smalkums. “missionLatvia” stāstā iekodēta pārliecība par to, ka pārmaiņas var aizsākties no viena cilvēka, bet mērķi ir sasniedzami sanākot kopā, tādēļ iedzīvotāji ir aicināti līdzdarboties.
Darbs ar valsts tēlu ir ilgtermiņa projekts, tādēļ par “missionLatvia” rezultātiem varēsim spriest pēc vairākiem gadiem. Šobrīd turpinās darbs pie detalizēta aktivitāšu plāna izstrādes. Jau šī gada nogalē plānotas Latvijas dienas Japānā un Dienvidkorejā. Vairākas aktivitātes plānotas Ziemeļamerikā kā arī vairākās Eiropas valstīs.
Ikviens var kļūt par Latvijas valsts tēla vēstnesi, lai veicinātu izpratni par Latviju ārvalstīs. Plašāka informācija pieejama vietnē: www.latvia.eu.