Tā ir noslēdzošā tikšanās plānošanas reģionos – iepriekš Valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027. gadam apspriests ar Kurzemes, Rīgas, Latgales un Vidzemes pašvaldību vadītājiem.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver, ka “Valsts reģionālo autoceļu būvniecības plāns līdz 2027. gadam paredz ievērojami uzlabot valsts reģionālo ceļu tīkla kvalitāti un savienojamību starp novadu centriem, kā arī pārrobežu autoceļus. Lai tam piesaistītu nepieciešamo finansējumu, vajadzīga mērķtiecīga plānošana, kā dēļ arī tapusi šī programma.”
Zemgalē līdz 2027. gadam valsts reģionālos autoceļus plānots atjaunot vismaz 119 kilometru garumā. Starp prioritāri atjaunojamiem valsts reģionālo autoceļu posmiem Zemgalē, kur būvdarbus plānots uzsākt jau 2022. gadā, ir uz autoceļa P93 Jelgava-Iecava posmam 7 km garumā (km 18,18-24,80), uz autoceļa P87 Bauska-Aizkraukle 6 km garumā (km 1,92-8,38) un uz autoceļa P88 Bauska-Linde turpat 8 km garumā (km 0,00 -7,73).
Sākotnējais valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027. gadam paredz, ka būvdarbi veicami uz valsts reģionālajiem autoceļiem apmēram 1360 km kopgarumā, tai skaitā paredzot 183 km grants autoceļu posmu asfaltēšanu. Jau nākamā gada budžetā Satiksmes ministrijai piešķirti papildu 57,7 miljoni eiro, kas tiks investēti reģionālo ceļu būvniecībā. Par šiem līdzekļiem plānoti autoceļu pārbūves darbi aptuveni 280 km garumā visā Latvijā, savukārt 2021.-2023. gadā investīcijas no valsts budžeta paredzētas pusei no šajā plānā identificētajiem valsts reģionālajiem autoceļiem. Kopumā papildu nepieciešamais finansējums kvalitatīva valsts reģionālo autoceļu tīkla veidošanai līdz 2027. gadam ir 358 miljoni eiro.
Līdzīgi ar pašvaldībām iepriekš tika izdiskutēta Valsts galveno autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam, kas valdībā jau ir apstiprināta. Tās īstenošana ir uzsākta ar pirmajiem darbiem, lai Rīgas apvedceļu pārbūvētu par četru joslu ātrgaitas autoceļu.