DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
17. martā, 2021
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Eiropas patērētāju informēšanas centrs: COVID -19 dēļ 2020.gadā saņēmis divas reizes vairāk patērētāju sūdzību

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC- Latvia) atskatoties uz Pasaules Patērētāju tiesību aizsardzības dienu un gadu kopš Eiropas Savienībā ieviesti ar COVID-19 saistītie ierobežojumi, kuri tiešā veidā skāruši ES pilsoņu  pārvietošanās, ceļošanas un iepirkšanās paradumus, kā arī konsultāciju un sūdzību skaita pieaugumu ECC Latvia.

ECC-Latvia ir Eiropas Patērētāju Centru tīkla ECC - Net dalībnieks, kas apvieno 27 ES dalībvalstis, kā arī Islandi, Norvēģiju un Apvienoto Karalisti. ECC - Latvia sniedz padomus un informē par patērētāju tiesībām Eiropas Savienībā. ECC - Latvia palīdz atrisināt problēmas, kas radušās, pērkot preces vai pakalpojumus kādā no ECC-Net centru tīkla dalībvalstīm. ECC-Latvia ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra struktūrvienība.

2020. gadā esam snieguši 1036 pārrobežu konsultācijas un izskatījuši 666 pārrobežu sūdzības, kas ir divas reizes vairāk nekā 2019. gadā (623 konsultācijas un izskatītas 452 sūdzības). COVID-19 pandēmijas dēļ miljoniem Eiropas Savienības patērētājiem bija ietekmētas viņu aviopasažieru tiesības, iespējas ceļot, apmeklēt pasākumus, tajā pašā laikā pieaugusi vēlme dažādas preces iegādāties interneta veikalos, kas ir tieši atspoguļojies saņemtajās sūdzībās. Visvairāk gan no Latvijas patērētājiem, gan ārvalstu patērētājiem saņemtas sūdzības un sniegtas konsultācijas par pirkumiem tiešsaistē, atceltiem lidojumiem un citiem aviopasažieru tiesību jautājumiem, atceltiem ceļojumiem, koncertiem u.c. pasākumiem.

Latvijas patērētāji visvairāk sūdzējušies par Lietuvas, Apvienotās Karalistes, Vācijas un Igaunijas komersantiem.

“Redzam, ka COVID-19 ļoti skāris patērētājus dažādās jomās – visvairāk aviopārvadājumu, ceļojumu vai citu izklaides pasākumu jomā. Neskatoties uz to, ka ceļošanas iespējas pašlaik ir ļoti limitētas, patērētāji divtik aktīvi iepērkas ārvalstu interneta vietnēs. Daži Latvijā ļoti populāri tiešsaistes veikali ir reģistrēti Lietuvā, kad rodas patērētāju tiesību problēmas, iesaistāmies, lai palīdzētu tās risināt, “ stāsta ECC-Latvia direktore Aija Gulbe. 

ECC-Latvia 86% lietu atrisinājis par labu patērētājam gadījumos, kad patērētājs bijis citas ES valsts pilsonis, bet Latvijas patērētāju pozitīvi lietas atrisinātas 56% gadījumu.

Lūk, daži no veiksmes stāstiem:

“Latvijas iedzīvotājs ar ģimeni rezervēja apartamentus Somijas ziemas kūrortā uz 2020. gada martu, samaksājot par tiem 1960 EUR. Covid-19 dēļ, patērētājs nevarēja ierasties Somijā, un tāpēc viņa rezervācija tika pārcelta uz 2020. gada decembra beigām. Arī decembrī patērētājs nevarēja ierasties Somijā, jo Covid-19 dēļ tā bija slēgta tūristiem. Patērētājs lūdza apartamentus pārcelt viņa rezervāciju atkārtoti, kam apartamenti nepiekrita, tā kā rezervācija reiz jau bija pārcelta un piedāvāja atmaksāt 15% no samaksātās naudas par neizmantoto gultasveļu un beigu tīrīšanu. Patērētājs nebija apmierināts ar Somijas kūrorta lēmumu un iesniedza sūdzību ECC Latvia, kas tālāk sazinājās ar ECC Somijā. Sadarbībā ar ECC Somijā, ziemas kūrorts piekrita pārcelt rezervāciju uz 2022.gada martu.”

“Latvijas iedzīvotāja no Lietuvas aviobiļešu pārdevēja iegādājās 2 biļetes uz 2020. gada aprīļa lidojumiem Rīga-Tulūza Rīga, samaksājot 671,00 EUR. Covid-19 dēļ patērētājas iegādātie lidojumi ir atcelti. Aviobiļešu pārdevējs piedāvāja vaučeri, no kā patērētāja atteicās un pieprasīja atmaksāt par biļetēm samaksāto naudu. Neskatoties uz minēto patērētājai tika izsniegti vaučeri. Patērētājs iesniedza sūdzību ECC Latvia, kas tālāk sazinājās ar ECC Lietuvā. Tika lūgts skaidrojums aviobiļešu pārdevējam, kas norādīja, ka naudas atmaksa nav saņemta no lidojumu  apkalpojošās aviokompānijas. ECC Latvia lūdza ECC Nīderlandē palīdzību saziņā ar aviokompāniju. Rezultātā aviokompānija atmaksāja patērētājai par lidojumiem samaksāto naudu bez biļešu pārdevēja starpniecības.”

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI