DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
25. februārī, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Šogad ceļu satiksmes drošības jomā uzsvaru liks uz pakāpenisku vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu

Balstoties uz iepriekšējos gados veiktā darba rezultātu analīzi, Ceļu satiksmes drošības padomes sēdes dalībnieki lēma atbalstīt vidējā ātruma kontroles ieviešanu kā vienu no galvenajām 2021.gada aktivitātēm. Padomes locekļi vienojās 2021. gadā atbalstīt 26 ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses projektus un pasākumus par kopējo summu  1.8 miljoni eiro. Padome vienojās lūgt iekļaut ceļu satiksmes drošības tematiku sabiedriskajā pasūtījumā sabiedriskajiem medijiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norādīja: “Viens no galvenajiem pasākumiem 2021. gadā ir plānotais vidējā ātruma kontroles ieviešanas projekts, ko realizēs VAS “Latvijas valsts ceļi”. Citu valstu, kā arī Latvijas prakse liecina, ka sistemātiski veikta ātruma kontrole ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu un seku smagumu. Šo ņemot vērā, plānojam sākt izvietot uz Latvijas ceļiem vidējā ātruma kontroles mērierīces, kas kopīgi ar stacionārajiem radariem nodrošinās arvien plašāku kontroles klātbūtni ceļu satiksmē."

Padomes locekļi iepazinās ar ceļu satiksmes drošības statistikas (ceļu satiksmes negadījumi un pārkāpumi ceļu satiksmē) 2020.gadā rezultātus. Valsts policijas pārstāvis Normunds Krapsis uzsvēra, ka pērn uz Latvijas ceļiem dzīvību zaudējuši 139 cilvēki, tostarp 10 bērni. Tie ir sliktāki rezultāti nekā gadu iepriekš. Vienlaikus Krapsis norādīja, ka pandēmijas apstākļos, kad Latvijā ir ieviesta virkne dažādu ierobežojumu, būtiski ir samazinājies negadījumu skaits uz valsts ceļiem. Iekšlietu ministrs akcentēja katastrofālo dzērājšoferu skaita palielināšanos un aicināja izvērtēt iespēju atgriezties pie administratīvā aresta atjaunošanas. Ceļu satiksmes drošības padomes sēdes dalībnieki bija vienisprātis, ka, ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu sekmīgā īstenošanā būtiska nozīme ir sadarbībai starp visām atbildīgajām institūcijām.

Sanāksmes dalībnieki atbalstīja virzīšanai izskatīšanai Ministru kabinetā padomei prezentēto Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam projektu, kā arī pārrunāja CSDP vienotās vizuālās identitātes koncepciju. Padomes locekļi izskatīja informāciju par Ceļu satiksmes drošības plāna 2017.-2020.gadam rezultatīvo rādītāju izpildi, atzīmējot nelielu progresu un atsevišķas pozīcijas, kur plānotie rezultāti ir sasniegti. Par 70% ir sasniegts bojāgājušo skaita samazinājums, par plānoto lielāks uzlabojums sasniegts attiecībā uz bojāgājušo mototransporta vadītāju un pasažieru, komerctransporta negadījumos ievainoto skaita samazinājumu. Samazinājies arī nepareiza ātruma izvēles rezultātā notikušajos negadījumos bojāgājušo un vadītāju alkohola vai narkotisko vielu ietekmē izraisītos negadījumos bojāgājušo skaits.

Sēdes dalībnieki izskatīja ar CSDP domnīcas darba rezultātus, atskaiti par 2020.gadā realizētajiem projektiem ceļu satiksmes negadījumu novēršanai  un profilaksei.

Diskusijā piedalījās Satiksmes ministrijas, Iekšlietu ministrijas, CSDD, VAS “Latvijas Valsts ceļi”, Valsts policijas, Rīgas domes Satiksmes departamenta, RTU pārstāvji, kā arī citi sadarbības partneri un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

 

Papildus informācija: Ceļu satiksmes drošības padome darbojas saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 11.jūnija  noteikumiem Nr.245 “Ceļu satiksmes drošības padomes nolikums”.  

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU