DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
02. decembrī, 2020
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits starptautiskā ceļu satiksmes drošības konferencē raksturo Latvijas situāciju

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Šodien, 2. decembrī, satiksmes ministrs Tālis Linkaits piedalās Rīgas Tehniskās universitātes rīkotajā starptautiskajā konferencē “Nulles vīzija ilgtspējīgai satiksmes drošībai Baltijas jūras reģionā 2020”, kuras dalībnieki dalās pieredzē un diskutē par efektīviem risinājumiem satiksmes drošības uzlabošanai.

Uzrunājot konferences dalībniekus, Tālis Linkaits uzsvēra, ka pašlaik izaicinājumi transporta politikas attīstībai un transporta sistēmas pārveidei ir lielāki nekā jebkad agrāk. Lielākie no tiem ir ne tikai straujais urbanizācijas temps un nepietiekamās drošības prasības transportlīdzekļiem un infrastruktūrai, bet arī jauni ceļu satiksmes dalībnieku paradumi. Latvijā pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaudzis riteņbraucēju, motociklistu u.c. individuālo braukšanas rīku, tai skaitā elektrisko skrejriteņu, skaits, kas ir jāņem vērā transporta politikas veidošanā.

Ministrs atzīmēja, ka kopumā statistika liecina par pozitīvu tendenci Latvijā - ceļu satiksmes negadījumu skaits ar bojāgājušajiem un smagi ievainotajiem samazinās. Vienlaikus kā ievērojamus ceļu satiksmes negadījumu riskus Linkaits uzskaitīja nepietiekami drošu gājēju celiņu un velosipēdu infrastruktūras pieejamību, atbildīgu braukšanas ātruma izvēli un nepieciešamo uzmanību no autovadītāju puses.

Linkaits uzsvēra, ka Latvijas nacionālā ceļu satiksmes drošības plāna mērķis ir samazināt ceļu negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaitu. Lai to sasniegtu, ir identificēti četri galvenie virzieni: preventīvie pasākumi drošības uzlabošanai, ceļu satiksmes dalībnieku izglītošana, drošu satiksmes risinājumu ieviešana, kā arī ceļu satiksmes negadījumu izvērtēšana un to seku novēršana.

Katru gadu tiek ieguldīti arvien vairāk līdzekļu ceļu satiksmes drošības uzlabošanai uz valsts autoceļiem Latvijā. Pēdējos gados valsts finansējums ir piešķirts bīstamu krustojumu drošības uzlabošanai un mazāk aizsargātu satiksmes dalībnieku vispārējai drošībai. Šogad ir īstenoti vairāki projekti, kas ievērojami uzlabo satiksmes drošību, tostarp gājēju pāreju apgaismojuma ierīkošana, kā arī ceļu drošības barjeru un ribjoslu uzstādīšana vairāku simtu kilometru garumā.

Nobeigumā Linkaits uzsvēra, ka, lai sasniegtu kopīgo mērķi – drošu ceļu satiksmi bez negadījumiem ar bojāgājušajiem un smagi ievainotajiem, svarīga ir sadarbība starptautiskā līmenī. Latvija piedalīsies Eiropas Savienības būtisko ceļu satiksmes drošības veiktspējas indikatoru projektā un veiks konkrētus mērījumus, lai tuvotos mērķim – par 50% samazināt ceļu negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto sakaitu līdz 2030. gadam. Saskaņā ar Linkaita teikto, tas būs jauns un svarīgs instruments, lai identificētu visus riskus saistībā ar ceļu satiksmes negadījumiem un izstrādātu valsts politiku, kas balstās uz konkrētajiem mērījumiem.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI