DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
24. jūlijā, 2020
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide
1
1

LVM speciālisti dalās pieredzē ar jaunajiem skolotājiem programmā "Mācītspēks"

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Stiprinot noslēgto sadarbības līgumu ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti, šonedēļ AS “Latvijas valsts meži” (LVM) speciālisti iesaistījās jauno pedagogu intensīvajās vasaras mācībās, kur prezentēja starpdisciplināru pieeju kompetenču izglītībā par mežu.

LVM Skolu programmu vadītāja Līga Abizāre, kas līdzdarbojusies jaunā izglītības satura projekta “Skola 2030” materiālu izstrādē temata “Pētījums mežā” ietvaros, vadīja topošajiem pedagogiem nodarbības sadarbībā ar LU asoc. prof. Ievu Margēviču – Grinbergu. Kursu dalībniekiem bija dabā jāizvērtē koku ekonomiskā, sociālā un ekoloģiskā vērtība, jāmēra koksnes krāja, kā arī jāveido parauglaukumi uz koku stumbriem gaisa piesārņojuma noteikšanai.

whatsapp image 2020 07 24 at 10.03.30

Pirms doties laukā, dalībnieki iepazinās ar pētījuma norises vietu attālināti, izmantojot LVM GEO karšu slāņus, kur analizēja koku vitalitāti un veģetācijas augstumu. Tāpat arī topošajiem skolotājiem bija jāveido savas vēlamās nākotnes ainavas un jādefinē vērtības, kas palīdzētu sasniegt vēlamo nākotni. “Lai arī skolotāju zīmētās ainavas bija tik dažādas, tomēr visām kopīgais elements bija koki, kurus ikviens vēlējās redzēt arī nākotnē. Tāpēc arī daudz diskutējām par koku nozīmi, veicām konkrētus mērījumus dabā un sadarbojāmies dažādu mācību priekšmetu jomās, lai tuvotos mācību rezultātam – izpratnei par to, kāda ir meža kopšanas ietekme uz meža stāvokli Latvijā”, stāsta Līga Abizāre. Viņa turpina: “Tas ir izaicinājums – pētīt dabu pilsētvides apstākļos, tāpēc ceru, ka topošajiem skolotājiem radās interese, lai turpinātu šo pētījumu kopā ar saviem skolēniem piemērotākā vidē – mežā, kur atrodami jau LVM sagatavoti parauglaukumi un iespējama vēl plašāka pētnieciskā darbība.”

Minētās aktivitātes bija vienas no pirmajām, kas paredzētas topošajiem pedagogiem projekta “Mācītspēks” ietvaros.  Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” ietvaros pirmo reizi Latvijas skolotāju izglītības vēsturē tiks īstenota darba vidē balstīta pieeja studijām. Vasaras mācības no 20. līdz 31. jūlijam noritēs Jelgavas Tehnikumā, kur intensīvu divu nedēļu apmācību ietvaros un pieredzējušu mācībspēku vadībā topošie skolotāji apgūs nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai jau septembrī paralēli studijām uzsāktu darbu skolā.

Vasaras mācības ir daļa no 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Skolotājs”, kurā savas studiju gaitas uzsāk 100 studenti - projekta dalībnieki. Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” dalībnieku atlase notika trīs kārtās, pārbaudot katra kandidāta atbilstību un motivāciju, lai kļūtu par skolotāju. No 612 pieteikumiem, tika atlasīti 100 labākie. Arī skolas izrādījušas lielu interesi par projektu – kopā tika saņemti 204 skolu pieteikumi ar 461 pedagogu vakanci. Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste - atbalsts skolotāja darbam Latvijas skolās. Spēkus apvienojot, projektu īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte un Daugavpils Universitāte, Izglītības un zinātnes ministrija, kā arī nodibinājums “Iespējamā misija”.

LVM  jauniešu izglītošanu praktizē jau vairāk nekā 15 gadus un kopā ar izglītības ekspertiem skolās visā Latvijā realizē mācību programmas dažāda vecuma bērniem – sākot no sākumskolu audzēkņiem līdz pat augstskolu beidzējiem. Ik gadu LVM skolu programmās piedalās vairāk nekā 20 000 dalībnieku. Papildu informācija www.lvm.lv/skolam  

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI