Kā norāda PLMC direktors Kārlis Kanderovskis, nodibinājums turpina savu misiju iepazīstināt Latvijas sabiedrību ar daudzveidīgo diasporas mākslinieku kolekciju. R. Kaņepa darbi vienkopus Latvijā tiek izstādīti pirmo reizi. Viņa mākslas darbi bija pretrunā Ņujorkas mākslas tā laika tendencēm un tomēr atspoguļo Ņujorku: reizē vecas un jaunas, spilgtas, klaustrofobiskas un vienlaicīgi drosmīgas, kas rosina uz sarunu – ideāls temats rosīgajās Elles ķēķa kafejnīcās un bāros.
Mākslinieka radošā mantojuma pētnieks Kārlis Vērdiņš: “Gleznotāja Rolanda Kaņepa māksla ir apžilbinošs un mulsinošs tēlu karuselis, kas latviešu trimdas mākslas scēnā iekļaujas ar grūtībām – lielās kailfigūras viņa darbos, kas dažkārt tiek piesegtas ar mūsdienīgu veļu un drēbēm (šo paņēmienu iespējams izskaidrot gan ar popārta ietekmi, gan ar vecmeistaru paradumu rādīt Bībeles svētos laikmetīgā apģērbā), kā arī uzkrītošā miesas un seksualitātes klātbūtne satrauca konservatīvos izstāžu apmeklētājus.”
Nodibinājums “Pasaules latviešu mākslas centrs” Cēsīs atvēra pirmo galeriju 2014. gada vasarā ar mērķi veicināt mākslas vērtību saglabāšanu, ko radījuši Otrā pasaules kara rezultātā ārpus Latvijas devušies latviešu mākslinieki un ārzemēs dzīvojošā jaunā mākslinieku paaudze.
Izstāde būs atvērta līdz 11.09.2020. Apmeklētājiem pieejams izstādes katalogs.
"Elles ķēķis" bija neformāla modernistiski noskaņotu latviešu rakstnieku un mākslinieku grupa 20. gs. 50.-60. gados Ņujorkā, kas savu nosaukumu ieguva no necila Ņujorkas rajona (Hell's kitchen) Manhetenas rietumu pusē netālu no Hudzonas upes