DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. februārī, 2020
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Janvārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,6 %

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2020. gada janvārī, salīdzinot ar 2019. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,6 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 4,7 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 7,2 %.

Salīdzinot ar 2019. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 16,8 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,7 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,6 %). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,3 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 5,9 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

2020. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 1,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,9 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,8 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 3,2 %). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,1 %) un mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 1,6%).

2020. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 16,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2020. g. janvāris %,

salīdzinot ar

2019. g. decembri (sezonāli izlīdzināts)

2019. g. janvāri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

100,6

102,6

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

102,3

104,4

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

101,4

104,7

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

103,8

109,8

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

102,3

116,8

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

100,4

110,1

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

103,2

101,4

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

102,7

110,6

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

101,6

105,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

105,9

110,3

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

91,9

95,7

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

100,1

100,9

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

98,4

111,7

autodegvielas mazumtirdzniecība

94,8

92,8

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI