Salīdzinot ar 2019. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 16,8 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,7 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,6 %). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,3 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 5,9 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 1,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,9 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,8 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 3,2 %). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,1 %) un mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 1,6%).
2020. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 16,6 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. janvāris %, salīdzinot ar |
||
2019. g. decembri (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. janvāri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
100,6 |
102,6 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
102,3 |
104,4 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
101,4 |
104,7 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
103,8 |
109,8 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
102,3 |
116,8 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
100,4 |
110,1 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
103,2 |
101,4 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
102,7 |
110,6 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
101,6 |
105,1 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
105,9 |
110,3 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
91,9 |
95,7 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
100,1 |
100,9 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
98,4 |
111,7 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
94,8 |
92,8 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.