DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
12. decembrī, 2019
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

VARAM aptur Jelgavas novada teritorijas plānojumu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir izvērtējusi Jelgavas novada teritorijas plānojuma izvērtējumu un, balstoties uz konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem, pieņēmusi lēmumu par teritorijas plānojuma apturēšanu.

Jelgavas novada teritorijas plānojums ar Jelgavas domes saistošajiem noteikumiem tika apstiprināts 2019.gada 28.augustā. Pēc likumā noteiktā pārsūdzēšanas perioda (2019.gada 11.novembris) VARAM veica Jelgavas novada teritorijas plānojuma izvērtējumu, pamatojoties uz saņemto privātpersonas  iesniegumu ar prasību apturēt Jelgavas novada teritorijas plānojumu.

Teritorijas plānojuma mērķis ir nodrošināt gan ekonomisko attīstību, gan sociālo un kultūras interešu īstenošanu, kā arī vides aizsardzību. Kā vairākkārtīgi ir atzinusi Satversmes tiesa, lai teritorijas plānojums būtu tiesisks, tam, pirmkārt, jāatbilst normatīvajiem aktiem un, otrkārt, jābūt noteiktā kārtībā izstrādātam un apstiprinātam.

Ministrija izvērtēja Jelgavas novada teritorijas plānojumu un konstatēja virkni būtisku normatīvo aktu pārkāpumus, tai skaitā izstrādes procedūrā - pēc pilnveidotās redakcijas publiskās apspriešanas ir veikti labojumi teritorijas plānojuma saistošajā daļā – apbūves noteikumos.

Ir konstatētas pretrunas starp teritorijas plānojuma saistošajām daļām: apbūves noteikumiem un grafisko daļu. Tā, piemēram, teritorijā, kas agrāk ir izmantota kā Sibīrijas mēra lopu kapsēta un līdz ar to tajā ir aizliegta jebkāda veida saimnieciskā darbība, grafiskajā daļā ir attēlota kā lauksaimniecības teritorija, kas, savukārt, ļauj veikt visas saimnieciskās darbības, kas atļautas lauksaimniecības teritorijā, tai skaitā, viensētas būvniecību.

Grafiskajā daļā ir lietoti apzīmējumi, kas nav skaidroti, savukārt, ir apzīmējumi, kas ir norādīti, bet nav lietoti. Neskatoties uz to, ka atbilstoši Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumam ciemu robežas jānosaka teritorijas plānojumā, grafiskajā daļā ir attēlotas divas ciemu robežas – esošās un plānotās, kas var radīt pārpratumus, piemērojot dokumentu.

Apbūves noteikumos ir ietvertas prasības, kas ir pretrunā ar MK normatīvajiem aktiem, piemēram, MK noteikumi paredz, ka apgriešanās laukumu veido tad, ja strupceļa garums pārsniedz 50 m, savukārt apbūves noteikumi pieprasa apgriešanās laukumu veidot, neatkarīgi no strupceļa garuma. Tāpat, apbūves noteikumos uzstādītas MK noteikumiem pretrunā esošas prasības attiecībā uz teritorijas pazemināšanu vai paaugstināšanu.

Apbūves noteikumos lietotā terminoloģija neatbilst spēkā esošajam būvniecības regulējumam, kā arī tajos ir ietvertas prasības, kas ir citu pašvaldības saistošo noteikumu jautājums. Tāpat, izvirzītas prasības, kas uzliek iedzīvotājiem papildu slogu un ir neizpildāmas, piemēram, noteikt centralizētās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu ierīkošanu visās ciemu teritorijās, neatkarīgi no to lieluma un iedzīvotāju skaita.

Izskatot Jelgavas novada teritorijas plānojumu, ministrijai neradās pārliecība, ka, apstiprinot minēto plānošanas dokumentu, pašvaldības amatpersonas būtu pienācīgi izvērtējušas tā atbilstību normatīvajam regulējumam. Līdz ar to VARAM ieskatā konstatētie normatīvo aktu pārkāpumi ir pamatots iemesls, lai izdotu ministra rīkojumu par Jelgavas novada teritorijas plānojuma apturēšanu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU