Viena no nozīmīgākajām konferenču tūrisma jeb MICE izstādēm "IBTM World 2015" notika no 17. līdz 19. novembrim Spānijas pilsētā Barselonā, kur Latvija bija pārstāvēta kuplākā skaitā nekā jebkad iepriekš.
Nacionālajā stendā strādāja gan stenda organizētājas Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA), gan Rīgas tūrisma attīstības biroja zīmola "MEET RĪGA" un 13 nozares komersantu pārstāvji.
TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe stāsta: "Tādu uzņēmēju kā, piemēram, "TMC", "Via Hansa DMC Riga" un "Baltijas ceļojumu grupa" tikšanos grafiki bija blīvi piepildīti un lietišķas sarunas sekoja cita citai. Man pašai sarunas galvenokārt bija ar tādiem konferenču rīkošanas speciālistiem, kuriem mūsu valsts ir samērā sveša un vispirms jāiegūst priekšstats, ko mēs varam piedāvāt."
TAVA speciālistei bijušas sarunas ar Nīderlandes, Norvēģijas, Beļģijas, Zviedrijas, ASV un Polijas speciālistiem. Īpašu interesi izrādījuši ziemeļvalstu pārstāvji, kas Rīgu jau pazīst labi un tagad vēlētos atrast kādas citas sanāksmju un komandas saliedēšanas pasākumu rīkošanai piemērotas vietas ārpus galvaspilsētas. Viņus, piemēram, patiesi iepriecinājis fakts, ka mums ir alus darītavas, kas aizrautīgi strādā tūrismā.
Pēc Leldes Beņķes vārdiem, interesentiem sniegta gan vispārīga informācija par Latviju, gan arī praktiski noderīgas ziņas par pieejamajām telpām MICE vajadzībām, mūsu restorānu lielisko līmeni, izklaides un atpūtas iespējām u. c.
Paralēli darbam stendā izstādē, kas iepriekš bija pazīstama ar nosaukumu "EIBTM", arī šogad notika vērtīgi priekšlasījumi, diskusijas un dalīšanās ar labās prakses piemēriem. Par vienu no būtiskiem secinājumiem, kas pārvests no izstādes mājās, Lelde Beņķe min arvien pieaugošo tendenci sanāksmes un korporatīvos pasākumus rīkot nevis konferenču centros, bet gan neierastā vidē. "Millenium paaudze liek sevi manīt arī MICE sektorā, un ar tās vēlmēm ir jārēķinās. Tradicionālā konference mainās, tā kļūst atraktīvāka," atzīst TAVA speciāliste.
Ar savu pozitīvo pieredzi izstādē, dalījās, piremēram, Dubaija, kas uzsvēra: "Būt konservatīvam nozīmē būt zaudētājam." Apvienoto Arābu emirātu pilsēta jau pagājušā gadsimta 70. gados skaidri apzinājusies, ko tā vēlas sasniegt un ap šo vēlmi saliedējušies gan valstiskie, gan nevalstiskie atbalstītāji. Tās pašreizējie panākumi ir likumsakarīgs rezultāts.
Kopumā piedalīšanās izstādē bijusi veiksmīga, spriež Lelde Beņķe, un priecīga ir arī ziņa, ka uzņēmums "American Express" Rīgu nosaucis par vienu no desmit pilsētām, kuru nākamajā gadā vajadzētu izvēlēties konferenču vai citu sanāksmju rīkošanai. Darījumu braucienu tendenču pētījumā (Meetings & Events 2016 Global Meetings Forecast) Rīga atzīta par devīto piemērotāko darījumu tūrisma braucieniem. Vēl sarakstā iekļauta Londona, Parīze, Amsterdama, Brisele, Frankfurte, Minhene, Kopenhāgena, Barselona un Berlīne.
"Rīgas iekļaušana šajā topā ir liels sasniegums, kas apliecina - Rīga ir droša un uzticama konferenču, kā arī korporatīvo pasākumu norises vieta. Būtiski, ka šis pētījums tiek nosūtīts visiem "American Express" birojiem un to klientiem 96 pasaules valstīs," uzsver "MEET RĪGA" mārketinga un komunikācijas vadītājs Aigars Smiltāns.
Izstādē "IBTM World 2015" 4000 stendos strādāja vairāk nekā 15 tūkstoš profesionāļu no 85 valstīm.
Latvijas nacionālais stends bija organizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Inta Briede, TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste