Seminārus "Around the World Tour" ("Tūre apkārt pasaulei") no 26. līdz 30. oktobrim organizēja specializētais tūrisma mārketinga un sabiedrisko attiecību uzņēmums "AVIAREPS UK". Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe stāsta: "Visvairāk apmeklētāju bija seminārā Londonā 26. oktobrī, taču interese par Latvijas pārstāvja piedalīšanos sarīkojumā bija arī trijās pārējās pilsētās - 27.oktobrī Čeltenhamā, 28.oktobrī – Birmingemā un 29.oktobrī – Mančestrā. Ne reizi vien tika atzīts, ka semināru virkne jeb "Road Show" bija laba izdevība satikt Latvijas tūrisma pārstāvi, un nodibinātie kontakti būs noderīgi."
Pēc TAVA speciālistes vārdiem, briti ceļo daudz un liela daļa ceļojošās sabiedrības jau ir bijusi tā dēvētajos tradicionālajos galamērķos, kāda, piemēram, ir Parīze, Spānijas kūrorti, Florida, Amsterdama un Itālija. Tagad aktīvi tiek meklēti jauni ceļojumu galamērķi un tūrisma aģentiem un operatoriem arvien biežāk vaicājot pēc alternatīviem piedāvājumiem ("off the beaten path").
Semināros bija jūtams, ka Latvijai Lielbritānijā trūkst konkrēta tēla un tā lielākoties asociējas ar Rīgu. Mūsu galvaspilsēta ir iecienīts nedēļas nogales ceļojumu galamērķis. Tūrisma aģenti to piedāvā dažādu veidu grupām, piemēram, vecpuišu ballīšu svinētājiem, draugu kompānijām, kā arī pāriem. Klienti atzinīgi novērtējuši naktsdzīvi, vecpilsētas arhitektūru un aktīvās atpūtas piedāvājumu. Jūrmala un Sigulda tiek piedāvātas kā iespējas pabūt ārpus galvaspilsētas. Rīga joprojām tiek uzskatīta par lētu galamērķi.
Sarunās ar britu tūrisma profesionāļiem atklājies, ka, visticamāk, ģeopolitisko norišu ietekmē vērojama interese par padomju laiku mantojumu. Vairākumā gadījumu briti nav zinājuši mūsu populāros militārā mantojuma objektus - Karostu un Līgatnes bunkuru. Tomēr viņi atzinuši, ka šādiem objektiem ir liels potenciāls "dark tourism" cienītāju auditorijā, kas Lielbritānijā kļuvis par nišu.
Nozīmīgs faktors, kas jāņem vērā Lielbritānijas tirgū, ir sabiedrības daudznacionālā struktūra. Ievērojamu sabiedrības daļu Lielbritānijā veido iebraucēji no Āzijas valstīm un viņu pēcnācēji. Atbilstoši ir attīstījusies arī biznesa vide, piemēram, tūrisma aģentūras, kas specializējas tādos ceļojumos, kādus izvēlas ķīnieši.
Patīkamu akcentu sarunu gaitā viesis fakts, ka ceļvežu izdevējs "Lonely Planet" Latvijai piešķīris titulu "Best in Travel 2016". Semināru apmeklētāji bijuši pārliecināti, ka "Lonely Planet" tūrisma balva palīdzēs arī viņiem pārdot ceļojumus uz Latviju, jo zīmols ir plaši pazīstams, apliecina kvalitāti un vairo uzticamību.
Semināru nobeigumā tika izlozētas "Road Show" dalībnieku sagādātās balvas. No Latvijas puses naktsmītnes vaučerus dāvāja viesnīca "Avalon Hotel" un "Hotel Jurmala Spa", par ko veiksmīgie balvas ieguvēji bija patiesi iepriecināti.
Lelde Beņķe pēc darba semināros Lielbritānijā atzīst: "Jau nākamgad Lielbritānija būs viens no mūsu valsts tūrisma stratēģiski prioritāriem tirgiem. Interese Apvienotajā Karalistē par Latvijas tūrisma piedāvājumu ir, taču informācijas un mērķtiecīgu darbību pēdējo gadu laikā ir bijis maz. Lai atjaunotu, veidotu un uzturētu attiecības ar Lielbritānijas tūrisma nozares pārstāvjiem, ir jāiegulda laiks un resursi."
TAVA speciāliste piedalījās semināros Lielbritānijā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Inta Briede, TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste