DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Jānis Endziņš
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes priekšsēdētājs
13. septembrī, 2012
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Atklātā vēstule
TĒMA: Satiksme

LTRK atklātā vēstule satiksmes, ekonomikas un finanšu ministriem par pasažieru vilcienu iepirkumu

Publicēts pirms 12 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras atklātā vēstule satiksmes ministram A.Roņa kungam, ekonomikas ministram D.Pavļuta kungam, finanšu ministram A.Vilka kungam.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (turpmāk - LTRK) ar interesi seko notikumu attīstībai vienā no lielākajiem publiskajiem iepirkumiem Latvijā - 2009.gadā izsludinātajam a/s "Pasažieru vilciens" (turpmāk - PV) jauno vilcienu iepirkumam.

Lai attīstītu vietējo ražošanu un iespējamu zināšanu pārnesi, kā arī radītu jaunas darba vietas, ir svarīgi, lai iepirkuma ietvaros jaunu vilcienu ražošana un pēcapkalpošana vismaz daļēji notiktu Latvijā. Masu medijos publicētā informācija liecina, ka noslēgtā pasažieru vilcienu iepirkuma līguma ietvaros ir paredzētas investīcijas Latvijas komersanta ražošanas attīstīšanai, kas tiktu piesaistīts kā partneris iepirkuma izpildei. Minētās investīcijas tiktu izmantotas ražošanas ēku rekonstrukcijai, ražošanas iekārtu un citu ražošanas pamatlīdzekļu iegādei.

Ir aprēķināts, ka noslēgtā pasažieru vilcienu iepirkuma līguma izpildes rezultātā Latvijā tiktu radītas aptuveni 500 jaunas darba vietas. Mēs ticam, ka šādas ražotnes izveide Latvijā radītu klastera efektu citām tautsaimniecības nozarēm (metālapstrāde, mašīnbūve, kokapstrāde u.c.), iesaistot piegādes ķēdēs MVU un attiecīgi radot papildu jaunas darba vietas.

Ievērojot pozitīvo efektu Latvijas tautsaimniecībai, ko radītu šādas pasažieru vilcienu ražotnes izveide Latvijā, paturot prātā Latvijas ģeogrāfiskā izvietojuma salīdzinošās priekšrocības un iespēju prezentēt Latviju kā transporta mezglu starp Austrumiem un Rietumiem, paturot prātā ES infrastruktūras attīstības projektus, starp kuriem "Rail Baltic" ir minēts kā valdības prioritāte un tā nākotnes nozīmi cilvēku kustībai ES ietvaros, paturot prātā iespēju attīstīt pasažieru dzelzceļa pārvadājumus kā "zaļajai" domāšanai atbilstošāko starppilsētu sabiedriskā transporta modeli un Latvijā arvien biežāk aktualizēto "zaļās" ekonomikas virzienu, LTRK aicina valdību atbalstīt pasažieru vilcienu ražotnes izveidi Latvijā augstāk minētā vilcienu iepirkuma ietvaros. Mēs ticam, ka šāds lēmums būtu solis Latvijas ekonomiskā izrāviena virzienā un radītu pozitīvu fiskālu efektu arī ilgtermiņā, t.sk. radot jaunas darba vietas Latvijas iedzīvotājiem.

Tajā pašā laikā š.g. augusta nogalē masu mediji informēja par VAS "Latvijas Dzelzceļš" veikto darījumu, kā rezultātā vagonu ražošanas uzsākšanai tika iegādāts nekustamais īpašums Daugavpilī. Masu mediji arī informē, ka vagonu ražošanas uzsākšanai ir paredzēts ieguldīt 6,3 miljonus latu.

LTRK konceptuāli neatbalsta valsts un pašvaldību dalību komercdarbībā jomās, kurās pakalpojumu vai preču pieejamību var nodrošināt privātie komersanti. Ievērojot to, ka Latvijā ir spēcīgas vagonu ražošanas tradīcijas un minētos produktus Latvijā var ražot arī privātie komersanti (kā piemēru minot masu medijos minēto iepirkuma konkursa uzvarētāja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) sadarbības partneri AS "Rīgas Vagonu rūpnīca"), LTRK aicina valdību strikti izvērtēt, vai minētā VAS "Latvijas Dzelzceļš" iniciatīva atbilst normatīvo aktu prasībām.

Veidosim Latvijas uzņēmējdarbības vidi investīcijām pievilcīgu un prognozējamu, sniedzot valdības atbalstu Latvijas privāto komersantu dalībai pasažieru vagonu ražošanā.
Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI