Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai
Ministru prezidentam V. Dombrovskim
Uzskatām par pilnīgi nepieņemamu ieceri sadalīt RAPLM, tās funkcijas nododot vairākām ministrijām. Ministrija tika dibināta ar mērķi veidot starpsektorālu institūciju, ar rīcībspēju veicināt reģionālo attīstību un piesaistīt ES programmēšanas perioda finanses attīstībai gan pilsētās, gan laukos, koordinējot tai izšķirīgi svarīgās jomas – attīstības un teritoriju plānošanu visos līmeņos, atbalstu reģioniem un pašvaldību pārraudzību. Šāda pieeja ir viena no mūsdienīgas pārvaldes būtiskām iezīmēm visās ES dalībvalstīs.
Atšķirībā no citām ministrijām RAPLM galvenais uzdevums ir nodrošināt integrētu un teritoriāli piesaistītu attīstības plānošanu. Par to liecina ministrijas nesenie veikumi: Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija (ietverot valsts telpiskās attīstības perspektīvu), Nacionālais attīstības plāns, Reģionālās attīstības politikas pamatnostādnes un iecerētā ES fondu sasaiste ar pašvaldību attīstības plānošanu. Pēdējos trīs gados RAPLM ir attīstījusi tik nepieciešamo sadarbību starp nevalstisko sektoru, valsts pārvaldi un vietējām pašvaldībām.
RAPLM sadalīšana ir līdzvērtīga tās likvidācijai: tās rezultātā tiks zaudēta saikne starp savstarpēji mijiedarbīgām un papildinošām jomām - valsts un reģionālās attīstības politiku, zemes politiku, telpisko plānošanu un pašvaldību attīstības atbalstu. Tiks bremzēta reģionālā reforma, valsts un pašvaldību un elektroniskās pārvaldes attīstība. Šādi manevri faktiski dezorganizēs plānošanas darbu pašvaldībās, kā arī mērķtiecīgu IT attīstību valsts un vietējā līmenī.
Ministru prezidenta izveidotā darba grupa, veicot RAPLM funkciju izvērtējumu, ir secinājusi, ka visas RAPLM politikas veidošanas un īstenošanas funkcijas ir jāturpina īstenot vienoti. Šādā gadījumā jākonstatē, ka ministrijas iecerētā vai iespējamā sadalīšana neattaisnos tam patērēto laiku un līdzekļus. Ministrijas sadalīšana dos niecīgu ekonomiju valsts budžetā; ir skaidrs, ka reorganizācijai nepieciešamie līdzekļi pārsniegs ietaupījumus administrācijas izdevumiem. Savukārt citās, sektoru ministrijās nonākušās funkcijas kļūs par otršķirīgām jomām šo ministriju darbībā, arī to būtiski nepieciešamā savstarpējā koordinācija nevarēs pastāvēt.
Nenoliedzot nepieciešamību veikt pārdomātu un mērķtiecīgu valsts pārvaldes reformu, uzskatām, ka tās pamatā jābūt ministriju apvienošanai, tāpēc vienīgais racionālais RAPLM reorganizācijas veids ir tās pievienošana citai atbilstīgai ministrijai.
Ņemot vērā to, ka ekonomiskā attīstība ir svarīga valsts un reģionālās attīstības sastāvdaļa, uzskatām, ka Ekonomikas ministrijas un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas apvienošana ir labākais variants. Šāda apvienošana nodrošina arī telpiskās plānošanas un būvniecības sfēru integrāciju un to tiešu saistību ar pašvaldību lietu pārraudzību.