E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 17841
Lasīšanai: 5 minūtes
TĒMA: Mājoklis
1
1
1
1

Ko darīt, ja atslēgta karstā ūdens un siltumenerģijas piegāde

J
jautā:
22. augustā, 2019
Tatjana

Labdien! Vai namu pārvaldnieks ir tiesīgs atslēgt visai mājai karsto ūdeni un siltumenerģiju, ja diviem vai trijiem īpašniekiem ir parāds (summa ir ļoti liela), bet pārējiem (50 dzīvokļiem) viss ir samaksāts? Un ko darīt, ja namu pārvaldnieks jau atslēdzis karsto ūdeni? Paldies!

A
atbild:
29. augustā, 2019
AS “Rīgas siltums”
Linda Rence, Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

AS “Rīgas siltums” (RS) siltumenerģiju piegādā siltumnesēja veidā līdz siltumapgādes sistēmu piederības robežai un, pamatojoties uz ēkas siltummezglā uzstādītā siltumenerģijas skaitītāja rādījumiem, izraksta ēkas pārvaldniekam rēķinu par visai ēkai kopumā piegādāto siltumenerģiju (gan apkurei, gan karstajam ūdenim, gan karstā ūdens cirkulācijai, neizdalot tos atsevišķi).

RS siltumenerģiju daudzdzīvokļu ēkām piegādā kā kopīpašumam, pamatojoties uz Ministru kabineta 21.10.2008. noteikumu Nr. 876 “Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi” nosacījumiem un savstarpēji noslēgto līgumu par siltumenerģijas piegādi un lietošanu, ko daudzdzīvokļu ēkas dzīvokļu īpašnieki kā kopīpašnieki ir noslēguši ar ēkas pilnvarotas personas (apsaimniekotāja) starpniecību, noteikumiem. Tas nozīmē, ka RS neslēdz atsevišķus līgumus ar dzīvokļu īpašniekiem, bet gan ar ēkas dzīvokļu īpašnieku kopību, kurus pārstāv normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izvēlētā pilnvarotā persona, vai ēkas apsaimniekotāju par siltumenerģijas piegādi ēkai kopumā, nevis atsevišķam dzīvoklim.

Saskaņā ar “Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumiem” RS, nesaņemot samaksu par piegādāto siltumenerģiju, ir tiesīgs pārtraukt siltumenerģijas piegādi ēkām, brīdinot par to lietotāju.

RS šajā apkures sezonā turpināja problemātisko klientu monitoringu, brīdinājuma vēstuļu izsūtīšanu ēku apsaimniekotājiem, kā arī ēku dzīvokļu īpašnieku informēšanu par izveidojušos situāciju ar parādiem. Kopā siltumenerģijas lietotājiem no apkures sezonas sākuma nosūtītas 7948 vēstules, no tām 4390 vēstules dzīvokļu īpašniekiem.

Siltumenerģijas ierobežošana klientiem tiek izvēlēta tikai kā galējs solis, kad ilgstoši nav saņemta samaksa par piegādātajiem pakalpojumiem un, neraugoties uz brīdinājumiem, nav atrasts cits risinājums. Dzīvokļu īpašnieki regulāri var iepazīties arī ar situāciju par parādiem uzņēmuma mājaslapā.

Iespējamie risinājumi:

1)         liela nozīme ir ēku apsaimniekotāja darbam ar parādniekiem un tam, cik savlaicīgi tiek veikta parādu piedziņa. Jo savlaicīgāk tas tiks uzsākts, jo savlaicīgāk tiks saņemta samaksa par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem;

2)         tikai mājas kopīpašnieki (dzīvokļu īpašnieki) kopsapulcē ir tiesīgi lemt par, piemēram, rezerves fonda izveidi vai citu finanšu līdzekļu novirzi siltumenerģijas parāda segšanai līdz brīdim, kamēr ēkas apsaimniekotājs atrisina jautājumu par dzīvokļu īpašnieku parādiem;

3)         ir iespējams mājas dzīvokļu īpašniekiem kopīgi vienoties par tiešo norēķinu ieviešanu, kas ir pieejama jau pusotru gadu. Tiesa, šobrīd tiešos norēķinus izmanto tikai viena māja. Vairāk par tiešajiem norēķiniem šeit.

Par situāciju konkrētajā LV portāla lasītājas namā: siltumenerģija ēkai Maskavas ielā 250, k. 1, Rīgā, tiek piegādāta, pamatojoties uz 21.09.2017. noslēgto līgumu par siltumenerģijas piegādi un lietošanu. Līgumā ietvertie nosacījumi ir atbilstoši iepriekš minēto noteikumu prasībām, arī 36. punktam, kas nosaka: lietotājam par piegādāto siltumenerģiju norēķini jāveic līdz nākamā mēneša 20. datumam.

RS no savas puses konsekventi pildīja līguma nosacījumus un piegādāja siltumenerģiju ēkai Maskavas ielā 250, k. 1, Rīgā. Savukārt rēķinu apmaksa par piegādāto siltumenerģiju netika veikta savlaicīgi un izveidojās parāds, par ko vairākkārt tika informēts gan ēku apsaimniekotājs, gan arī ēkas dzīvokļu īpašnieki. Ēkas pārvaldnieks SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” 2019. gada jūlijā tika brīdināts par siltumenerģijas piegādes pārtraukšanu ēkai Maskavas ielā 250, k. 1, Rīgā, parāda nenomaksas gadījumā. 22.08.2019. parāds par iepriekš minētajai ēkai (laika periodā no 2019. gada februāra līdz jūlijam) piegādāto siltumenerģiju ir 9787 eiro.

AS “Rīgas siltums” savlaicīga maksājumu saņemšana no siltumenerģijas lietotājiem ir būtiska, lai varētu nodrošināt nepārtrauktu un drošu siltumapgādi visiem klientiem, laikus norēķinātos ar energoresursu piegādātājiem, kā arī veiktu remontdarbus un iekārtu modernizāciju, paaugstinot energoefektivitāti.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU