Lidl no decembra ir ieviesis jaunu elektrotehnikas nodošanas kārtību likumiskās garantijas laikā – ja elektroprece ir ar defektu un tās vērtība nepārsniedz 15 eiro, naudas atgriešanu vai preces maiņu var veikt uzreiz veikalā, bet, ja elektropreces vērtība pārsniedz 15 eiro, tad jāvēršas pie oficiālajiem servisa pārstāvjiem (kontaktinformācija ir norādīta preces lietošanas instrukcijā) vai Lidl klientu servisā.
Jaunieviestais nosacījums ir pretrunā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajam.
PTAC atgādina, ka:
- Atbildība par preces neatbilstību vai bojājumu ir pārdevējam.
- Patērētājam nav jāvēršas servisā vai pie cita saistīta komersanta preces uzrādīšanai, nodošanai, remontam, apmaiņai vai naudas atgriešanai. Patērētājs vēršas pie pārdevēja, kurš tālāk risina patērētāja pretenziju un ar to saistītos jautājumus.
- Patērētājs sākotnēji var izvēlēties preces remontu vai maiņu. Ja tas nav iespējams vai radītas būtiskas neērtības, patērētājam ir tiesības prasīt cenas samazinājumu vai naudas atmaksu.
- Patērētājs ir tiesīgs izteikt pretenzijas pārdevējam par preces kvalitāti divu gadu laikā no preces piegādes/iegādes dienas. Savukārt pretenzija izvirzāma divu mēnešu laikā no defekta atklāšanās.
Ja strīdu nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājs iesniedz pārdevējam rakstveida iesniegumu, uz kuru pārdevējam 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas ir jāsniedz patērētājam rakstveida atbilde un jāinformē par iespējamo risinājumu.
PTAC direktore Zaiga Liepiņa norāda: “Pārdevējs vienmēr ir atbildīgs par savu pārdoto preci un patērētājam preces defekta gadījumā ir jāvēršas tieši pie pārdevēja. Nedrīkst pieļaut, ka patērētājiem tiek radīts mulsums, ko darīt un kur vērsties, ja precei radies defekts. Šāds tiesību ierobežojums nav pieļaujams.”
Ja esat Lidl iegādājies elektropreci un tai ir konstatēts defekts, vispirms aicinām vērsties pie pārdevēja.
PTAC aicina Lidl ievērot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma normas, nodrošinot, ka patērētājs jebkurā gadījumā, ja ir konstatēts preces defekts, var vērsties vietā, kur to iegādājies.



