Līdz 160 miljoniem eiro tiks izmaksāti kā dotācijas, lai līdzfinansētu programmas, ko īsteno ražotāju grupas un citas lauksaimniecības pārtikas tirdzniecības struktūras: 150 miljoni eiro ir sadalīti veicināšanas pasākumiem trešās valstīs un ES iekšējā tirgū, kur piešķīrumi ir attiecīgi 70,3 miljoni eiro un 79,7 miljoni eiro, bet vēl 10 miljoni eiro ir rezervēti krīzes pasākumiem.
Kampaņas mērķis ir palielināt ES patērētāju informētību un veicināt viņu lepnumu par vietējā ražojuma ES lauksaimniecības pārtikas produktu augsto kvalitāti, kas ir daļa no Eiropas dzīvesveida. Plānots arī tādējādi palielināt ES lauksaimniecības pārtikas produktu patēriņu, uzsvērt lauksaimnieku lomu un stiprināt saikni ar patērētājiem. Kampaņa notiks visās 27 ES dalībvalstīs.
Ārpus ES programmas būs vērstas uz reģioniem un valstīm ar augstu ES lauksaimniecības pārtikas produktu izaugsmes potenciālu. To vidū ir Apvienotā Karaliste, Japāna, Dienvidkoreja, Ķīna, Singapūra un Ziemeļamerika.
Plašāka informācija (angļu valodā): Record 2026 EU funding boosts agri-food promotion as Commission launches new food campaign.



