DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Manāms progress “Rail Baltica” pamattrases pirmajā objektā – infrastruktūras apkopes punktā pie Iecavas

Publicitātes foto.

Būtisks progress panākts topošā Rail Baltica infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā Iecavas tuvumā, kur šobrīd intensīvi norit zemes darbi un iekšējās infrastruktūras izbūve.

Iecavas objekts ir pirmais aktīvais lielapjoma būvniecības posms Rail Baltica pamattrasē Latvijā. Šobrīd teritorijā tiek izbūvēti vairāk nekā divi kilometri iekšējo piekļuves ceļu, kas kalpos kā būtisks pamats turpmākajām apkopes punkta funkcijām. Norit augsnes virskārtas noņemšana zonā, kur paredzēta pastāvīgā Rail Baltica infrastruktūras apkopes punkta dienvidu reģionālā biroja ēka (otrs apkopes punkts paredzēts Skultē, pamattrases ziemeļu daļā). Vienam no galvenajiem piekļuves ceļiem tiek veikti uzbēruma darbi un ieklāta salaizsardzības kārta, bet citā piekļuves posmā darbi jau ir pabeigti.

Pēc Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas – veiktajiem pamattrases un infrastruktūras apkopes punkta teritorijas atmežošanas darbiem, pamattrases būvnieka ERB Rail komanda ir veikusi koku un krūmu attīrīšanu 13 000 m2 platībā. Līdz šim būvlaukumā likvidēti celmi aptuveni 70 000 m2 apjomā, kā arī noņemts vairāk nekā 43 000 m3 augsnes virskārtas.

Darbi organizēti ciešā sadarbībā ar vietējām pašvaldībām, operatīvajiem dienestiem un citām iesaistītajām pusēm, īpašu uzmanību pievēršot vides prasību un iedzīvotāju interešu ievērošanai, kā arī tam, lai vietējā kopiena iespējami mazāk izjustu notiekošos būvdarbus.

Jaunākie būvlaukuma fotoattēli liecina par pieaugošo aktivitāti šajā svarīgajā objektā, kam būs izšķiroša nozīme, nodrošinot Rail Baltica pamattrases dienvidu posma ilgtermiņa operatīvo darbību Latvijā.

Šī mēneša sākumā Eiropas Dzelzceļa līnijas un Rail Baltica pamattrases būvnieks ERB Rail parakstīja aktu par plaša mēroga būvdarbu uzsākšanu Rail Baltica pamattrasē.

Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā sākas dienvidu posmā Misa–Lietuvas robeža, kas ir sadalīts sīkākos posmos – kopumā 11 būvatļaujās.

Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektāru plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka ERB Rail komandai Rail Baltica pamattrases dienvidu posma izbūvei.

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas 

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica  projekta  realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Par pilnsabiedrību E.R.B. Rail

Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas nozīmīgākie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līgumu par pamattrases būvniecību ir sācis realizēt 2024. gada 8. janvārī.

Šī projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI