DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

“Rail Baltica” Iecavas būvlaukumā sākta reģionālā biroja būvniecība

Publicitātes foto.

Topošā Rail Baltica infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā, Iecavas tuvumā, uzsākta reģionālā biroja būvniecība, kas būs galvenais koordinācijas centrs pamattrases dienvidu posma būvniecībai no Lietuvas robežas līdz Misai.

Ar betona plāksnēm ir izbūvēta reģionālā biroja pamatne, tiek piegādāti un uzstādīti moduļi vairākos stāvos. Paredzēts, ka, būvdarbiem uzņemot tempu, reģionālajā birojā pie Iecavas tiks nodrošināts aptuveni 200 darba vietu.

Reģionālajā birojā atradīsies ne vien Rail Baltica pamattrases būvnieka ERB Rail un tā apakšuzņēmēju komandas, bet arī Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas, inženiera un autoruzraudzības pārstāvji – pilna projekta vadības reģionālā komanda.

Ziemeļu posmā infrastruktūras apkopes punkta izbūve plānota Skultē, kur nākotnē tiks uzbūvēts līdzīgs birojs Rail Baltica ziemeļu posma būvniecības komandas izvietošanai.

Līdztekus reģionālā biroja būvdarbiem Iecavas infrastruktūras apkopes centra būvlaukumā turpinās intensīvi zemes darbi un iekšējās infrastruktūras izbūve.

Šobrīd teritorijā ir izbūvēts aptuveni kilometrs iekšējo piekļuves ceļu – 650 metru piekļuves ceļa R2 posms un 300 metru piekļuves ceļa no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 “Iecava–Baldone–Daugmale”.

Līdz šim būvlaukumā likvidēti celmi aptuveni 76 000 m2 apjomā, kā arī noņemts vairāk nekā 79 200 m3 augsnes virskārtas. Pamattrases būvnieka ERB Rail komanda ir veikusi grunts izrakumus 18 800 m3 apjomā, savukārt ārpus teritorijas ir izvests ap 28 000 m3 grunts.

Iecavas reģionālā apkopes centra būvlaukumā uzbērums ir izbūvēts 70 400 m3 apjomā. Salaizsardzības kārta ieklāta 9140 m3 apjomā. Būvlaukums ir izvietots paralēli plānotajai pamattrasei aptuveni pusotra kilometru garumā, un tas tiek veidots kā uzbērums, lai sasniegtu aptuveni tādu augstumu kā plānotajai Rail Baltica pamattrasei.

Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā sākas dienvidu posmā Misa–Lietuvas robeža, kas ir sadalīts sīkākos posmos – kopumā 11 būvatļaujās.

Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektāru plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka ERB Rail komandai Rail Baltica pamattrases dienvidu posma izbūvei.

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas 

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica  projekta  realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Par pilnsabiedrību E.R.B. Rail

Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas nozīmīgākie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līgumu par pamattrases būvniecību ir sācis realizēt 2024. gada 8. janvārī.

Šī projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI