Esošā situācija e-rēķinu obligātā apritē ar budžeta iestādēm parādījusi, ka īpaši mazie un vidējie uzņēmumi vēl nav gatavi tikai elektroniskai rēķinu apritei strukturētā formā, tam nepieciešams papildus pielāgošanās laiks. Uzņēmumiem (t. sk. fiziskajām personām, kas veic saimniecisko darbību) ir nepieciešams nodrošināt samērīgu laiku informācijas sistēmu un procesu pielāgošanai, tostarp tehnoloģisko nepilnību novēršanai, kas nereti izgaismojas vien pilnvērtīga procesa īstenošanas brīdī. Uz to ir uzmanību vērsušas arī tādas nozari pārstāvošas organizācijas kā Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija (LRGA).
Pienākums izmantot e-rēķinu norēķinos starp valsts pārvaldi un Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem netiek mainīts, tas turpinās tāpat kā līdz šim: no 2025. gada 1. janvāra, Latvijā reģistrēti uzņēmumi (visi Grāmatvedības likuma subjekti) attaisnojuma dokumentu, kuru izsniedz budžeta iestādei (t.i., budžeta iestādei, no valsts budžeta daļēji finansētai atvasinātai publiskai personai un budžeta nefinansētai iestādei Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē) preces vai pakalpojuma saņēmējam - rēķinu, noformē kā strukturētu elektronisko rēķinu.
Vairāk noderīgas informācijas par e-rēķiniem var iegūt Finanšu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnēs.