Konkrētajā iepirkumā piedalījās tikai viens pretendents, kura piedāvājums tika noraidīts neatbilstības dēļ, un konkursa procedūra tika izbeigta bez rezultāta. Iepazīstoties ar iepirkuma dokumentāciju, kā arī ar tā ietvaros notikušo apspriedi ar piegādātājiem, KP konstatēja, ka tirgus dalībnieki bija uzdevuši jautājumus un aicinājuši pasūtītāju pārskatīt tehniskās prasības, tādējādi sniedzot iespēju tirgus dalībniekiem kvalificēties iepirkumam.
KP konstatēja, ka Latvijā darbojas vairāki uzņēmumi, kuri spēj nodrošināt āra trenažierus ar regulējamu svaru. Tādēļ tikai viena pretendenta dalība un iepirkuma izbeigšana bez rezultāta norāda uz to, ka iepirkuma prasības, iespējams, bija pārāk ierobežojošas un neatspoguļoja tirgus piedāvājuma daudzveidību.
KP aicināja pašvaldību izvērtēt iepirkuma dokumentācijā iekļautās prasības un tehnisko specifikāciju attiecībā uz āra trenažieriem ar regulējamu svaru, lai tās pēc iespējas labāk atbilstu tirgū pieejamajiem risinājumiem un to daudzveidībai. Papildus KP aicināja pasūtītāju turpmāk īpašu uzmanību pievērst kvalitatīvas tirgus izpētes nodrošināšanai, kas ir priekšnoteikums konkurences veicināšanai un lielākam pretendentu skaitam.
KP uzsver – pasūtītājiem, izstrādājot iepirkuma dokumentāciju, jānodrošina, lai tajā ietvertās prasības neierobežotu konkurenci un veicinātu pēc iespējas plašāku pretendentu dalību. Tas ir priekšnoteikums tam, lai tiktu izvēlēts izdevīgākais piedāvājums un sniegts lielākais ieguvums sabiedrībai.
Lai to panāktu, īpaša uzmanība jāpievērš kvalitatīvas un pilnvērtīgas tirgus izpētes veikšanai. Šajā procesā pasūtītājiem jāapzina piegādātāji un tirgū pieejamie risinājumi, kā arī jāizvērtē to atbilstība faktiskajām vajadzībām un budžeta iespējām.
Rūpīga tirgus izpēte palīdz identificēt potenciālos piegādātājus, objektīvi noteikt paredzamo līgumcenu, kā arī mazināt risku, ka iepirkuma dokumentācijā tiek iekļauti nepamatoti vai pārmērīgi ierobežojumi.
Turklāt, ja pasūtītāju rīcībā ir vairāki risinājumi mērķa sasniegšanai, priekšroka būtu dodama tiem, kas pēc iespējas vairāk veicina konkurenci, piemēram, nosakot prasības, kas ļauj piedalīties plašākam pretendentu lokam. Neatkarīgi no iepirkuma specifikas, visām prasībām jābūt pamatotām ar reāliem datiem par tirgus pieejamību, tādējādi maksimāli izmantojot konkurences priekšrocības sabiedrības labā.
Viena no KP darbības prioritātēm ir sabiedrības izglītošana un izpratnes veicināšana par godīgas konkurences nozīmi publiskajā un privātajā sektorā. Tādēļ KP regulāri sniedz metodoloģisku atbalstu un skaidrojumus publiskajiem pasūtītājiem, lai veicinātu konkurenci veicinošu iepirkumu praksi. Arī šajā gadījumā KP veica iepirkuma izpēti un sniedza viedokli pašvaldībai ar mērķi uzlabot iepirkumu plānošanas kvalitāti un stiprināt izpratni par spēcīgas konkurences ietekmi uz publisko līdzekļu izlietojumu.