VPC izveidošana ir daļa no valsts pārvaldes Modernizācijas plāna, lai attīstītu efektīvāku valsts pārvaldi. Koncentrējot atbalsta funkcijas vienuviet, tiek veicināta procesu automatizācija un digitalizācija, turklāt iestādēm ietaupītos resursus būs iespējams novirzīt savas pamatdarbības kvalitātes uzlabošanai un nozares jautājumu risināšanai.
No 2025. gada 1. janvāra Valsts kase centralizēti nodrošinās grāmatvedības un personāla lietvedības pakalpojumu piecām ministrijām un to padotības iestādēm. Turpmāk Ekonomikas ministrijai, Klimata un enerģētikas ministrijai, Zemkopības ministrijai, Veselības ministrijai un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai un to padotības iestādēm vairs nebūs pašām jāveic lielākā daļa grāmatvedības procesu. To nodrošinās centralizēti Valsts kasē pēc vienotiem standartizētiem principiem. Tādējādi tiks nodrošināta gan efektīvāka datu pārvaldība, gan ietaupīti resursi, kas iestādēs nepieciešami šo procesu nodrošināšanai.
Līdz šim šajos piecos resoros grāmatvedības funkcijas nodrošināja kopumā 127 darbinieki, taču no nākamā gada 1. janvāra šajās iestādēs ar grāmatvedības jautājumiem strādās vien 32 darbinieki.
Koncentrējot atbalsta funkciju izpildi vienuviet, VPC ne tikai uzlabos un modernizēs šo funkciju izpildi, bet arī palīdzēs samazināt to dublēšanos vairākās iestādēs. Ilgtermiņā tas veicinās budžeta līdzekļu ietaupījumu, ātri pieejamus un pilnvērtīgus datus politisko lēmumu pieņemšanā, kā arī valsts pārvaldes pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos.
Līdz 2026. gada beigām paredzēts centralizēt atbalsta funkcijas 80% iestāžu. Vairāk nekā puse no VPC izveidē nepieciešamā finansējuma tiek nodrošināta no Atveseļošanās fonda investīcijām.