Programma “STOP 4-7” piedāvā atbalstu, vienlaikus strādājot ar 4-7 gadus veciem bērniem, viņu vecākiem un pedagogiem. Tā ir sevi pierādījusi kā nozīmīgu palīgu bērnu uzvedības grūtību risināšanā, piemēram, palīdzot mazināt biežas un nekontrolētas dusmas, aizkaitināmību vai agresīvu uzvedību. Programma piedāvā strukturētu pieeju, kas 10 nedēļu garumā ļauj bērniem uzlabot sociālās prasmes, apgūt emociju regulāciju un attīstīt problēmu risināšanas iemaņas. Vienlaikus bērnu vecāki apgūst pozitīvās audzināšanas metodes, lai labāk atbalstītu bērnu. Programma iesaista arī pedagogus, veicinot vienotu pieeju bērna uzvedības korekcijai gan mājās, gan izglītības iestādē, tādējādi sekmējot ilgtermiņa pozitīvas pārmaiņas.
“Kopš 2020. gada, realizējot “STOP 4-7” programmu, ir sniegts atbalsts jau kopumā 1498 bērniem, viņu vecākiem un pedagogiem, apmācīti vairāk nekā 300 programmas speciālisti, kuri šobrīd strādā 28 komandās, nodrošinot “STOP 4-7” īstenošanu visā Latvijas teritorijā. Gan vecāki, gan pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogi, gan citi iesaistītie, kas ikdienā strādā ar ģimenēm un bērniem, ir novērtējuši šīs programmas efektivitāti. Atsevišķās pilsētās un pašvaldībās jau veidojās bērnu rindas dalībai programmā, papildus arī jaunas pašvaldības arvien izrāda vēlmi īstenot STOP 4-7 programmu savā novadā”, stāsta programmas koordinatore Dace Valte.
Lai salāgotu pieprasījumu un piedāvājumu, un nodrošinātu pakalpojuma pieejamību visos Latvijas reģionos, no 2024. gada novembra aizsākas jauns “STOP 4-7” programmas posms. Tas paredz izveidot vismaz 10 jaunas speciālistu komandas, uzlabojot teritoriālo pārklājumu un nodrošinot atbalstu ģimenēm pat attālākajos Latvijas novados. Turpmāko piecu gadu laikā plānots sniegt atbalstu 2200 bērniem, viņu vecākiem un pirmsskolas pedagogiem. Programmas kvalitātes stiprināšanai iesaistītajiem speciālistiem tiks nodrošinātas papildu apmācības un profesionālās pilnveides iespējas.
Pielāgojoties katras pašvaldības vajadzībām un resursu iespējām, jaunizveidotās speciālistu komandas sniegs būtisku atbalstu uzvedības izaicinājumu risināšanā un bērnu emocionālās labklājības veicināšanā. Speciāli apmācīti psihologi un pedagogi nodrošinās bērniem, viņu vecākiem un pedagogiem intensīvu nodarbību ciklu desmit nedēļu garumā, palīdzot radīt priekšnosacījumus bērnu pozitīvai attīstībai, lai tie nākotnē veiksmīgi integrētos skolā un sabiedrībā. Plānotais programmas paplašinājums uzlabos pakalpojumu pieejamību visā Latvijā, padarot “STOP 4-7” programmu pieejamāku, iekļaujošāku un efektīvāku ikvienam bērnam, kuram tas ir nepieciešams.
Vairāk informācijas par programmu un pieteikšanos pieejama Valsts kancelejas tīmekļvietnē.
Programmas “STOP 4-7” īstenošana un paplašināšana tiek līdzfinansēta no projekta Nr. 4.3.6.7/1/24/I/001 “Starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveide bērnu veselīgai attīstībai un sekmīgai pašrealizācijai (1. kārta)” finanšu līdzekļiem.