“Ar Zemitāna tilta pārbūvi sākam Rīgas tiltu kapitālos remontus un redzam, ka darbi strauji virzās uz priekšu. Tiltu pārbūve nav tāds process, ko var paveikt dažās nedēļās. Pirms reālu būvdarbu sākšanas ir daudz “neredzamā darba” – sarunas ar valdību par finansējumu, projektēšana un citi. Soli pa solim esam veikuši visus priekšdarbus, lai Rīgas tiltu saimniecību sakārtotu tuvākajos piecos gados. Pašlaik Rīgā gan būvējam jaunus tiltus - top Kundziņsalas pārvads, drīz sāksim Dienvidu tilta 4.kārtas būvniecību, kapitālais remonts būs arī VEF tiltam un Vairoga ielas pārvadam, vienīgi darbiem jānotiek secīgi, lai ierobežojumi, kas skar visus satiksmes dalībniekus, atstātu iespējami mazāku ietekmi uz pilsētu,” sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
"Mūsu uzdevums ir sekot līdzi tam, lai tilta pārbūve tiktu veikta noteiktajā termiņā un visaugstākajā kvalitātē. Tāpat cītīgi sekosim līdzi tam, kā tiek organizēta satiksme. Ir skaidrs, ka būvdarbi nozīmē satiksmes ierobežojumus, tāpēc aicinu būt pacietīgiem, jo pēcāk ieguvēji būsim visi. Jau patlaban uz tilta daudz ir paveikts, un ceru, ka šādā gaitā tiks turpināts,” pauda Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.
Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi sadalīti trīs etapos un katrā no etapiem satiksmes dalībniekiem tiks nodrošinātas divas braukšanas joslas katrā virzienā. Katram posmam vidēji tiks atvēlēti seši mēneši. Patlaban notiek barjeru demontāža uz pārvada, kā arī brauktuves un betona konstrukciju demontāža līdz laiduma sijām tilta vidusdaļā. Pavasarī plānota brauktuves betona virsmas sagatavošana, hidroizolācijas ieklāšana un asfaltbetona seguma izbūve.
Otrajā būvniecības etapā, kas provizoriski varētu sākties nākamā gada maijā, paredzēts satiksmi novirzīt daļēji pa atjaunoto pārvada vidusdaļu un neatjaunoto tilta kreiso pusi, būvdarbus veicot labajā pusē. Šajā posmā tiks veikti tādi pat darbi kā pirmajā etapā, papildus tiks demontēti tramvaju kontakttīklu balsti un uzstādīti pagaidu stabi.
Trešajā etapā paredzēts novirzīt satiksmi pa atjaunoto pārvada daļu, veicot būvdarbus tilta kreisajā pusē, veicot tos pašus darbus, ko pirmajā un otrajā etapā, papildus izbūvējot izbūvēt karnīzes un kāpnes.
Būvnieki norāda, ka veicot darbus ziemas sezonā, darbi var tikt pielāgoti laikapstākļiem, tomēr netiek paredzētas atkāpes no darbu izpildes grafika.
Jau ziņots, ka darbus uz tilta sāka novembra sākumā, un tilts varētu tikt atjaunots līdz 2026.gada rudenim. Pēc tilta pārbūves tiks būtiski uzlabota vides pieejamība gājējiem, velosipēdistiem un personām ar kustību traucējumiem.
Tāpat Rīgas pašvaldība īpašu uzmanību pievērsīs tam, lai mazinātu sastrēgumus un satiksmes dalībnieku neērtības, tāpēc būvniekam uzdots noteikt samērīgus satiksmes ierobežojumus un tikai laikā, kad objektā reāli notiek būvdarbi. Pašvaldība uzsver, ka nepārtraukta satiksme tiks nodrošināta visas pārbūves laikā.
Gājēju pārvietošanās objektā patlaban nav mainīta, savukārt, velobraucējiem atsevišķā josla ir slēgta. Aicinām velobraucējos izmantot citus, tuvējos pārvadus vai izmantot J. Zemitāna tilta gājēju ietvi, ievērojot ceļa satiksmes noteikumus un respektējot gājējus.
Pārbūves laikā tiltam tiks saglabāti esošie balsti un laidums, bet pilnībā tiks pārbūvēta brauktuve, izveidojot trīs joslas, no kurām viena būs sabiedriskā transporta josla, kā arī paredzēti divvirzienu veloceliņi un gājēju ietve katrā pārvada pusē. Tāpat uz tilta tiks saglabāta sabiedriskā transporta pieturvieta.
Kopumā pārbūves laikā tilts iegūs mūsdienīgu dizainu, pilnībā tiks demontētas un no jauna izbūvētas kāpnes, ierīkotas taktilās joslas, lifts, eskalators uz tilta un atjaunoti mobilitātes punkti, tādā veidā būtiski uzlabojot velo un gājēju infrastruktūru. Tostarp tilta pārbūves laikā tiks atjaunotas arī tiltam piegulošās teritorijas pie tirdzniecības centra “Domina”, kā arī Pērnavas un Čaka ielas krustojums.
Plānots, ka kopumā tilta pārbūve izmaksās līdz 24,2 miljoniem eiro, no pašvaldības budžeta tam piešķirot līdz 3,6 miljoniem eiro un 20,6 miljonus eiro aizņemoties no Valsts kases.