DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

eTwinning konferencē apbalvo labākos sadarbības projektus no Blontiem, Baložiem un Liepājas 

Publicitātes foto

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros 1. novembrī Rīgā organizēja nacionālo eTwinning konferenci “Līdzdalība skolās un pirmsskolās”, kurā prezentēja  sešus pagājušā mācību gada veiksmīgākos skolu un pirmsskolu eTwinning sadarbības projektus un apbalvoja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2024” uzvarētājus. Pirmsskolas kategorijā balvu ieguva Blontu pagasta pirmsskolas izglītības iestādes projekts Nettle researchers, bet skolas kategorijā – Baložu vidusskolas projekts Positive thought cards. Skatītāju simpātiju balvu izcīnīja Liepāja Raiņa vidusskolas projekts, kuru iedvesmoja Imanta Ziedoņa krāsainās pasakas.  

Plašāk par konferences norisi var uzzināt eTwinning Latvija tīmekļvietnē 

Labākie projekti aptver dažādus mācību priekšmetus un kompetences 

Šogad konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2024” finālā iekļuva seši starptautiska mēroga skolu un pirmsskolu sadarbības projekti, kas pārstāv dažādus mācību priekšmetus un skolēnu vecuma grupas. Konkursā vērtē ne tikai to, kā projekts integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi komunikācija un sadarbība ar citiem projekta partneriem, kā projektā izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas un cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts. 

Blontu pirmsskolas bērni, sadarbojoties ar partneriem, pēta nātres 

Pēc žūrijas vērtējuma balvu par labāko pirmsskolas projektu ieguva Blontu pagasta pirmsskolas izglītības iestādes projekts Nettle Researchers (projektu pieteica Ingrīda Lubāne). Projekta laikā pirmsskolas vecuma bērni pētīja nātri kā daudzpusīgu un vērtīgu augu. Projekta mērķis bija ne tikai iepazīt nātres īpašības un pielietojumu uzturā un ārstniecībā, bet arī veicināt bērnu pētniecisko interesi un sadarbības prasmes. Skolēni paši izvirzīja pētnieciskos jautājumus par nātres nozīmi un izmantošanu, izmēģināja dažādus eksperimentus un analizēja iegūtos rezultātus kopā ar partneriem no citām valstīm. Projekta noslēgumā tapa interaktīvs tests un īsfilma par nātres daudzpusīgo pielietojumu, kas kalpo gan kā vērtīgs mācību materiāls, gan iedvesmojošs piemērs citiem pedagogiem. 

Baložu vidusskolā veicina skolēnu labbūtību 

Par labāko skolas vecumposma projektu tika atzīts Baložu vidusskolas īstenotais projekts Positive Thought Cards (projektu pieteica Agnija Grigore). Projekta galvenais mērķis bija veicināt skolēnu labbūtību. Projekta ietvaros skolēni mācījās atpazīt stresa avotus un dalījās ar veidiem, kas palīdz tos mazināt. Tomēr projekts piedāvāja daudz vairāk nekā tikai teorētiskas zināšanas – skolēni izveidoja spēli, kas ikdienā palīdz atpazīt un mazināt stresu, kā arī izstrādāja pozitīvo domu kartītes, kuras kalpo kā vērtīgs resurss gan viņiem pašiem, gan kā dāvana citiem. Sadarbojoties ar partneriem no citām valstīm, skolēni apguva mākslīgā intelekta un IKT rīkus, uzlaboja angļu valodas prasmes un, praktizējot kopīgu darbu, attīstīja empātiju un sadarbības prasmes. 

Skatītāju simpātijas projektam par Ziedoņa krāsainajām pasakām 

Skatītāju balsojumā vislielākās simpātijas ieguva Liepājas Raiņa vidusskolas projekts Colorful Stories (projektu pieteica Daiga Straupeniece). Projekts tika radīts, lai atzīmētu Imanta Ziedoņa 90. jubileju, radoši interpretējot viņa “Krāsainās pasakas”. Tajā piedalījās skolēni no sešām skolām Latvijā un Lietuvā, iesaistoties unikālā starptautiskā sadarbībā. Katra skola izvēlējās savu krāsu un veidoja pasaku, fotografējot un aprakstot dažādus priekšmetus šajā krāsā, kas kļuva par iedvesmu stāstiem. Skolēni uzrakstīja dažādas pasaku daļas un dalījās ar tām partneru skolās, kas radīja negaidītus pārsteigumus un kopīgu radošu pieredzi. Projekta noslēgumā pasakas tika radoši atainotas video, zīmējumos un komiksā, un darba rezultāti apkopoti e-grāmatā trīs valodās. Projekts ne tikai veicināja skolēnu radošumu, bet arī paplašināja sadarbības iespējas, piemēram, Liepājas Raiņa vidusskolas uzaicinājumu piedalīties skolēnu konferencē Palangā. 

Skolotāji piedalīsies starptautiskās mācībās un skolas saņem dāvanas no Brain Games 

No katra finālā pieteiktā projekta skolotājiem tiek piešķirts eTwinning apbalvojums – apmaksāta dalība individuālās profesionālās pilnveides mācībās. Uzvarētāji 2025.gadā dosies uz eTwinning Eiropas konferenci Briselē, bet pārējiem pedagogiem būs iespēja piedalīties kādās starptautiskās mācībās klātienē Latvijā vai ārzemēs, savukārt projektu skolas saņems dāvanu karti no Brain Games, ko varēs izmantot, lai iegādātos dažādas spēles izglītības iestādēm.  

Par konkursu 

“Nacionālā eTwinning balva” ir Latvijas skolu sadarbības projektu konkurss, kurā katru gadu aicinām piedalīties eTwinning projektu īstenotājus. Konkursa mērķis ir identificēt labās prakses piemērus eTwinning projektu īstenošanā Latvijā un apbalvot veiksmīgākos projektu veicējus. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI