Tajā piedalījās vairāk nekā 80 dalībnieki, viņu vidū arī ārvalstu studenti no Igaunijas, Lietuvas, Ukrainas u.c., kas gandrīz 20 mentoru vadībā, izveidojot 14 komandas, risināja iepriekš nosauktus izaicinājumus: digitalizācija koka un apritīgu ēku būvniecība, atkārtoti izmantojamas un transformējamas skatuves (tēmas pieteicējs: Valmiermuižas etnomūzikas festivāls), transformējami koka interjeri un atvērtais jeb brīvas tēmas izaicinājums.
Divu diennakšu garumā komandas strādāja ViA telpās, konsultējoties ar mentoriem, izmantojot hakatona atbalstītāju materiālus, instrumentus, radīto un pieejamo infrastruktūru. Radītos risinājumus vērtēja žūrija: Gunita Ķiesnere (Vidzemes Augstskolas studiju virziena "Arhitektūra un būvniecība" direktore un Jaunās būvniecības skolas veidotāja), Māra Liepa-Zemeša (Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras un dizaina institūta direktore) un Sabīne Vandāna (Valmiermuižas kultūras biedrības vadītāja).
Izvērtējot komandu paveikto, risinājumu kvalitāti, komandas sniegumu u.c. kritērijus par laureātiem tika atzītas komandas:
- “3Cycle” par risinājumu tēmā “Digitalizācija koka un apritīgu ēku būvniecībā”.
Šajā izaicinājumā tika meklētas idejas koka un apritīgu ēku būvniecības digitalizācijai, lai padarītu vidi saudzējošas metodes visiem pieejamākas. Konkrētā komanda izstrādāja analogu un digitālu risinājumu koka moduļu ēku konfigurācijai, atvieglojot komunikāciju ar pasūtītāju un piedāvājot konfigurācijas vizualizāciju ar mākslīgā untelekta palīdzību jau sarunas ar pasūtītāju laikā.
- “Wood rocks” par risinājumu tēmā “Atkārtoti izmantojamas un transformējamas skatuves”.
Šajā izaicinājumā tika meklēti risinājumi Valmiermuižas Etnofestivāla skatuvei. Komanda piedāvāja risinājumu koka konstrukcijās, kas rada ne tikai optimālu skatuves formu, bet arī atvieglo montāžu.
- “Furni” par risinājumu izaicinājumā “Transformējami koka interjeri”.
Šajā izaicinājumā tika meklēti risinājumi pielāgojamām koka mēbelēm Latvijas Nacionālajai bibliotēkai un galda spēlēm. Komanda piedāvāja koka galdu, kurā sagatavota vieta spēļu glabāšanai.
- “Two Man Studio” par risinājumu atvērtajā izaicinājumā.
Šajā risinājumā komandas varēja piedāvāt savus izaicinājumus risināšanai. “Two Man Studio” komanda piedāvāja risinājumu A-formas mazākai, kas izmantojama tūrisma nozarē.
Valmiermuižas kultūras biedrības vadītāja Sabīne Vandāna:
“Dalība hakatonā bija jauna un iedvesmojoša pieredze Valmiermuižas etnomūzikas festivāla komandai: gan mentoru, gan žūrijas lomā. Visu sešu komandu, kas izvēlējās šo uzdevumu, pieeja izaicinājuma pieveikšanai bija daudzveidīga, radoša un ilgtspējīga, kas rosina domāt ārpus ierastajiem rāmjiem. Mums lielākais izaicinājums bija uzvarētāja noteikšana, jo risinājumi bija kvalitatīvi, interesanti un pārdomāti. Prieks par turpmāko sadarbību ar komandu "Wood rocks", lai virzītu viņu ieceri uz īstenošanu, un paldies pārējām komandām par lielisko darbu!”
Māris Būmanis, AS “Latvijas Finieris” valdes loceklis:
“Koksne un tās pielietošana ir iekodēta mūsu uzņēmuma un tā kolektīva DNS. Atbalstot jauniešu iesaisti inovatīvos ideju izstrādes konkursos, tādos, kā šis hakatons, veicinām izpratni par koksnes plašajām iespējām būvniecībā un interjerā. Redzot Vidzemes augstskolas studentos augstu nākotnes potenciālu, vēlamies pārnest “Latvijas Finierim” un meža nozarei būtiskās vērtības. Tās iet vienā solī ar Eiropas zaļo kursu, kura mērķis ir samazināt fosilo resursu izmantošanu, aizstājot tos ar bioloģiskās izcelsmes materiāliem.”
Asociācijas “Latvijas Koks” valdes locekle Sigita Alksne:
“Šādi hakatoni ir lieliska iespēja un vieta jauniešiem, pilnveidot savas praktiskās zināšanas un spējas. Manuprāt, šāda formāta hakatoniem jābūt vismaz kā regulārai daļai no mācīšanās procesa skolu un augstskolu specializētajos mācību/studiju kursos, integrējot nozares uzņēmumu atbalstu materiālu un/vai cilvēkresursu veidā. Šajā hakatonā redzama atšķirība piedāvātajos risinājumos, jo komandas, kas jau pie idejas darbojušās kādu laiku, daudz labāk pārzina tēmu nekā tās, kas pie idejas sākušas darboties hakatona laikā. Šādā situācijā grūti salīdzināt šīs komandas savā starpā, bet kopumā visu komandu dalībnieki ir atvērti, motivēti darboties. Noteikti var piezīmēt raksturīgu lietu, jo konkrētāka problēma, aiz kuras stāv konkrēts pasūtītājs, jo vairāk komandas izvēlas piedāvāt savus risinājumus tieši šai problēmai.”
Koksnes tehnoloģiju hakatonu organizēja Vidzemes Augstskola un Vidzemes plānošanas reģions projektā “Uzņēmējdarbības atbalsta pasākumi Vidzemes plānošanas reģionā”, ko līdzfinansē Islande, Lihtenšteina un Norvēģija, izmantojot EEZ grantus, kā arī ar Erasmus+ jaukta tipa intensīvās programmas (no angļu val.: Blended Intensive Program) atbalstu.
Paldies visiem hakatona atbalstītājiem: “Rothoblaas”, “Gardu muti”, “Kokmuiža’< “Latvijas Finieris”, “Brain Games”, “Creative Tuesdays”, “Molberga Studija”, “Bitus Latvia”, “Atelpa”!