“Latvijas–Baltkrievijas robežas atmežošanā nācies saskarties ar vairākiem izaicinājumiem plānojot, organizējot un vadot mežizstrādes darbus, piemēram, ierobežotā darbu izpildes vieta, sarežģīts reljefs un grunts apstākļi, kā arī īsie uzdevumu izpildes termiņi un sekmīgas sadarbības organizēšana ar robežai pieguļošiem citu zemju īpašniekiem, kuru īpašumus bija nepieciešamas izmantot piekļuvei darbu izpildes vietai. Paredzams, ka daļā no jau atmežotajiem robežas posmiem nāksies atgriezties arī šogad, jo robežas izbūves projektēšanas gaitā ir identificētas vietas, kur būs nepieciešama robežas atmežotās daļas paplašināšana, veiksmīgai plānotās infrastruktūras iekļaušanai,” skaidro LVM Dienvidlatgales reģiona mežizstrādes vadītājs Māris Guļāns.
2024. gadā darbi Latvijas – Baltkrievijas robežjoslas atmežošanā turpināsies, atgriežoties vietās, kur projekta realizācijai būs nepieciešama atmežotās joslas paplašināšana, kā arī iespējamā atmežošanas darbu veikšana posmā, kur robeža noteikta pa Daugavas upi, lai izbūvētu nepieciešamo robežas infrastruktūru.
Lai veiktu atmežošanas darbus robežjoslā, LVM piesaistīja vairākus sadarbības partnerus ar ilggadēju pieredzi mežizstrādē – SIA “Indāres”, SIA “Ludzas MRS”, SIA “Oga G”, SIA “Skaida PV”, SIA “Roga L”, SIA “RDO”.
Latvijas – Baltkrievijas robežas kopējais garums ir 172,912 km.