DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
21. decembrī, 2023
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Ar ES fondu atbalstu turpinās attīstīt mūsdienīgu profesionālās izglītības mācību saturu

Darba tirgum nepieciešamu prasmju apguvei ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu vairāk nekā 10,3 miljonu eiro apmērā turpinās mūsdienīga profesionālās izglītības mācību satura veidošanu un sniegs atbalstu profesionālās izglītības iestādēm un pedagogiem kvalitatīvas profesionālās izglītības plānošanā, īstenošanā un novērtēšanā. Tiks nodrošinātas iespējas ātrāk ieviest izmaiņas profesionālās izglītības piedāvājumā atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un nodrošināt plašākas un daudzveidīgākas iespējas jauniešiem iegūt profesionālo izglītību un apgūt konkrētas prasmes. To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotie ES fondu programmas noteikumi, kas otrdien, 19.decembrī, apstiprināti valdībā.

Ar ES fondu atbalstu izstrādās jaunus mācību un metodiskos līdzekļus, pilnveidos darba vidē balstītu mācību procesu, izveidos profesionālo kvalifikāciju sistēmas digitālo platformu, kā arī veidos un stiprinās sadarbības ar nozarēm un izglītības iestādēm izglītības programmu un formu pilnveidei aktuālajām darba tirgus vajadzībām.

Ieguldījumi profesionālās izglītības satura attīstībā sniegs iespējas ātrāk ieviest izmaiņas profesionālās izglītības piedāvājumā atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un nodrošināt plašākas un daudzveidīgākas iespējas jauniešiem iegūt profesionālo izglītību un apgūt konkrētas prasmes.

Iecerēts izstrādāt jaunus mācību un metodisko līdzekļus profesionālās izglītības moduļu apguvei un moduļu pārbaudījumu programmu paraugus, kā arī īstenot to aprobāciju. Paredzēts, ka mācību un metodiskos līdzekļus izstrādās vismaz 500 profesionālo kompetenču moduļiem, prioritāri STEM izglītības programmu tematiskajā jomā. Mācību un metodisko līdzekļu izstrādē plānots ieguldīt vismaz trīs miljonus eiro.

Paredzēts, ka tiks izveidota arī Profesionālo kvalifikāciju sistēmas digitālā platforma, kas sniegs iespējas uzlabot darba tirgum nepieciešamu profesionālās izglītības programmu izstrādes, īstenošanas un licencēšanas procesu. Tāpat digitālā platforma uzlabos arī profesionālās izglītības iestāžu akreditāciju un paātrinās darba tirgus attīstības rezultātā noteikto izmaiņu ieviešanu jau licencētājās un akreditētājās profesionālās izglītības programmās, kā arī palīdzēs novērst izglītības piedāvājuma fragmentāciju.

Ar paredzēto atbalstu plānots arī pilnveidot darba vidē balstītu mācību procesu, lai atbalstītu profesionālās izglītības iestādes vidēja un ilgtermiņa sadarbības veidošanā ar uzņēmumiem darba vidē balstītu mācību īstenošanai.

Jau līdz šim veiktos ieguldījumus un sasniegto mūsdienu darba tirgus vajadzībām nepieciešamas profesionālās izglītības piedāvājuma attīstībā Latvijā atzinīgi novērtē Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) ikgadējā pārskatā “Īsumā par izglītību 2023”. Tā piemēram, Latvija jau šobrīd ir viena no četrām OECD valstīm, kurā visi vidējās profesionālās izglītības audzēkņi mācās skolas un darba vidē kombinētajās programmās. Turklāt Latvija sniedz iespēju audzēkņiem saņemt izglītības dokumentus gan par profesionālās izglītības programmu pilnu, gan daļēju apguvi. Jauniešiem ir iespēja uzkrāt un pārnest atzītas profesionālās kvalifikācijas, atbilstoši viņu individuālajām vajadzībām un interesēm.

Profesionālās izglītības satura un piedāvājuma pilnveides projektu īstenos Valsts izglītības satura centrs sadarbībā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību un tehnikumiem, kuri veic metodisko darbu. Projekta īstenošana paredzēta līdz 2029.gadam.

Apstiprinātie noteikumi “Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu” 4.2.2.9. pasākuma “Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai” pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI