DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
05. septembrī, 2023
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Valsts pārvalde

Cilvēktiesību komisija atzinīgi vērtē izstrādāto pamatu rīcības algoritmam vardarbības gadījumos skolās

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītās darba grupas piedāvātais algoritms dos skaidru rīcības shēmu tam, kā skolās risināt vardarbības situācijas. Šis gan vēl ir kā karkass, un izglītības iestādēm un citām iesaistītajām institūcijām būs iespēja ar saviem ierosinājumiem dot atgriezenisko saiti, otrdien, 5.septembrī, pēc komisijas sēdes pauda Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja Ieva Brante. 

“Gatavo materiālu, kur soli pa solim, sīki un smalki būtu pateikts, kā rīkoties, vēlreiz skatīsim decembrī, lai pēc tam tas visiem būtu pieejams kā vienota un efektīva rīcības kārtība vardarbības gadījumiem skolā. Šī algoritma iedzīvināšanai būtu jābūt obligātai,” uzsvēra I.Brante. 

Darba grupas piedāvātais algoritms paredz konkrētu rīcību trīs līmeņos. Pirmajā līmenī iekļautos zema riska situācijas, ko var atrisināt izglītības iestādes ietvaros, tostarp veicot individuālas sarunas ar skolēnu un informējot vecākus. Otrajā līmenī būtu nopietnākas situācijas, kuru risināšanai nepieciešami papildu pasākumi – par notikušo jāziņo policijai, skolai jāvērtē, kura institūcija var palīdzēt, kā arī gadījuma risināšanai jāsasauc starpinstitūciju sanāksme. Savukārt rīcība trešajā līmenī attiektos uz gadījumiem, kad ir apdraudēta bērna vai citu cilvēku dzīvība vai veselība un ir nepieciešama nekavējoša rīcība, tostarp medicīniskā palīdzība cietušajiem, drošības līdzekļu piemērošana.   

Darba grupas pārstāvji, raksturojot pašreizējo situāciju izglītības iestādēs, atzīmēja, ka sekmīgākai cīņai ar vardarbību nākotnē būtu jādomā par krīzes komandas ieviešanu un atbalsta personāla nodrošināšanu katrā skolā, obligātu vardarbības novēršanas programmu un citiem pasākumiem.

“Vardarbība neattiecas tikai uz skolu un pedagogiem. Ļoti svarīga ir arī vecāku atbildība par saviem bērniem, un jāatzīst – vardarbība skolā bieži vien ienāk tieši no vardarbīgām attiecībām ģimenē,” pauda komisijas priekšsēdētāja, atzīmējot, ka atbildīgās institūcijas arī aicinātas sniegt priekšlikumus, piemēram, par efektīvāku bāriņtiesu iesaisti.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI